اهداي اعضاي بدن مهندس ايراني به شش كانادايي



سه روز بعد از اينكه مريم رشيدي، مهندس ايراني در پمپ بنزين شهر كلگري در درگيري با سارقان بنزين كشته شد، طبق اعلام همسرش اهداي اعضاي بدن او به شش بيمار كانادايي جان دوباره بخشيد.

مراسم خاكسپاري او روز جمعه و مراسم ختمش روز گذشته با حضور همسر و فرزندش و گروهي از ايرانيان در شهر كلگري كانادا برگزار شد.


سه روز از استخدام مريم رشيدي در يك پمب بنزين شركت «سنتكس» در شمال غربي كلگري آلبرتا گذشته بود، كه او در حين كار متوجه مي‌شود يك وانت بنزين زده، اما بدون اينكه هزينه بنزين را پرداخت كند در حال ترك جايگاه است. او جلوي وانت مي‌ايستد تا پول بنزين را بگيرد، اما وانت به عمد با او برخورد مي‌كند، مريم رشيدي روي كاپوت وانت مي‌افتد و ١٥ متر جلوتر از روي كاپوت جلوي وانت به زمين مي‌افتد و وانت از رويش رد مي‌شود و او را روي زمين مي‌كشد. پليس شهر كلگري مي‌گويد اين تصادف عامدانه باعث وارد آمدن جراحات بسيار سخت مريم و سبب خونريزي مغزي او شده است.

 

مريم به سرعت به بيمارستان منتقل شده اما بر اساس گفته احمد نوراني،  همسر مريم رشيدي، با همه تلاش پزشكان، معالجات موثر واقع نشد و مريم روز سه‌شنبه جان باخت. مريم رشيدي يك سال پيش به همراه همسر و پسر شش ساله‌اش به كانادا مهاجرت كرده بود. مريم فارغ‌التحصيل دانشگاه صنعتي شريف در رشته مهندسي شيمي بود.


بعد از مهاجرت به كانادا در شهر كلگري موفق به پيدا كردن شغل مرتبط با رشته تخصصي خود در كمپاني‌هاي نفت و گاز كانادا شد اما به دليل وضعيت جهاني نفت و مشكلات شركتي كه در آن كار مي‌كرد اخراج شد و پس از آن به ناچار براي تامين هزينه‌هاي زندگي‌اش در يك پمپ بنزين با حداقل حقوق مشغول به كار شد.

 

  از آنجايي كه به دليل نوع وقوع حادثه و محل كشته شدن مريم رشيدي كه خارج از محيط كار او بوده تحت پوشش هيچ بيمه‌اي قرار نخواهند گرفت؛ بعد از اين حادثه دوستان و گروهي از ايرانيان در يكي از شبكه‌هاي مجازي دور هم جمع شدند و براي تامين هزينه‌هاي مربوط به مراسم يادبود و خاكسپاري او و همين طور حمايت از خانواده او به‌طور داوطلبانه مبالغي را تهيه كردند.


بعد از اين حادثه دوستان و هم دانشگاهي‌هاي مريم رشيدي از نقاط مختلف دنيا در شبكه‌هاي اجتماعي گرد هم آمده‌اند و با مرور خاطرات مشترك‌شان با مريم سعي مي‌كنند تا به خانواده او در محيط مجازي - كه به دليل فاصله تهران تا كانادا تنها مكاني است كه مي‌توانند دور هم جمع شوند- تسلي دهند. محمد رشيدي برادر مريم براي ابراز تشكر از دوستان و هموطنانش در اين فضا متني را منتشر كرد و در آن نوشت: «اميدوارم يادگار خواهر عزيزم كوروش زندگي خوب و سالمي را تجربه كند همان‌طور كه مريم نازنين مي‌خواست و تمام تلاشش را براي فراهم كردن چنين شرايطي انجام داد.» دوستان دانشگاهي مريم هم با انتشار عكس‌هاي يادگاري‌شان از سال‌هاي گذشته در اين صفحه به مرور خاطرات مشترك‌شان مي‌پردازند. بعضي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي هم بعد از انتشار اين خبر با ابراز همدردي با خانواده او سعي داشتند تا در اطلاع‌رساني اين حادثه سهيم شوند.


النور بهورا، مديركل شركت «سنتكس» ضمن تسليت به خانواده و دوستان مريم، عنوان كرده است: «نپرداختن پول بنزين در كلگري بسيار رايج است و ما از كاركنان خود مي‌خواهيم كه به جاي درگير شدن با كساني كه پول بنزين خود را نمي‌دهند با پليس تماس بگيرند، اما ظاهرا مريم با كار خود به خوبي آشنا نبوده است.» پليس كانادا دو نفر را در جريان اين حادثه دستگير كرده است.

 

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------