براي دفاع از دوستم چاقو كشيدم



اخبار حوادث - براي دفاع از دوستم چاقو كشيدم

پسر نوجواني كه حين ميانجي‌گري در دعواي دو برادر، يكي از آنها را كشته بود براي دومين مرتبه در دادگاه محاكمه شد و در حالي كه اشك مي‌ريخت از اولياي دم خواست او را ببخشند.

نخستين برگ از اين پرونده جنايي كه گواهي فوت پسر جواني به‌نام عليرضا بود روز پنجم بهمن ماه سال گذشته توسط يكي از پزشكان بيمارستاني در جنوب تهران تكميل شد. عليرضا دقايقي قبل به دليل اصابت چاقو مجروح و به بيمارستان منتقل شده بود.

 او دچار خونريزي شديدي بود و پزشكان تلاش كردند وي را از مرگ نجات دهد اما اين تلاش‌ها بي‌ثمر بود و او روي تخت بيمارستان جان باخت. با مرگ عليرضا ماجرا به پليس گزارش شد و پسر 17 ساله‌يي به‌نام رامين كه او را به بيمارستان منتقل كرده بود كشتن او را بر عهده گرفت.

 رامين گفت: عليرضا و برادرش حميدرضا با يكديگر درگير شدند و من مي‌خواستم ميانجي‌گري كنم اما چاقويي كه دستم بود به عليرضا برخورد كرد و او مجروح شد. بعد از اين حادثه او را به بيمارستان رساندم اما ديگر كار از كار گذشته بود.

به دنبال اعترافات رامين پرونده اتهامي او تكميل و با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

 او در جلسه محاكمه جزييات بيشتري از اين حادثه را شرح داد و گفت: من نمي‌خواستم اين اتفاق بيفتد اما يك لحظه چاقو به عليرضا خورد و او مجروح شد. آن روز عليرضا با برادرش حميدرضا درگير شده و او را كتك زده بود. مي‌خواستم مانع درگيري آنها شوم كه اين حادثه اتفاق افتاد. من هيچ عمدي در اين كار نداشتم و اميدوارم پدر و مادر عليرضا من را ببخشند.

با وجود اين اظهارات، اولياي دم خواسته‌شان قصاص بود و قضات دادگاه نيز بعد از بررسي محتويات پرونده به قصاص رامين راي دادند.

اين راي با اعتراض متهم به شعبه نهم ديوان‌عالي كشور فرستاده شد. اما قضات ديوان بعد از بررسي دقيق پرونده راي را نقض و اعلام كردند به دليل اينكه متهم در زمان ارتكاب قتل كمتر از 18 سال سن داشت بايد دوباره محاكمه شود. در چنين شرايطي پرونده به دادگاه كيفري بازگردانده شد و اين‌بار روي ميز قضات شعبه 71 قرار گرفت.

در دومين دور از محاكمه كه صبح ديروز برگزار شد ابتدا نماينده دادستان به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده در دادسرا، رامين متهم است در جريان يك نزاع خياباني عليرضا را به قتل رسانده است.

 او در مراحل مختلف تحقيقات اتهامش را بر عهده گرفته و از آنجا كه همه شواهد و مدارك از مجرم بودن او حكايت دارد خواستار مجازات او هستم.

سپس اولياي دم در جايگاه قرار گرفتند و براي قاتل پسرشان در خواست صدور حكم قصاص كردند.

در ادامه اين جلسه قاضي با تفهيم اتهام قتل به رامين از او خواست در جايگاه بايستد و از خود دفاع كند. متهم ضمن پذيرش اتهامش گفت: قبول دارم كه باعث مرگ عليرضا شدم اما من نمي‌خواستم اين اتفاق بيفتد.

 وي ادامه داد: آن روز من و حميدرضا قرار بود با هم به خريد برويم. چند دقيقه‌يي منتظر او ماندم و وقتي كه رسيد ديدم وضعيتش آشفته است و عجله دارد. او دكمه‌هاي پيراهنش كنده شده بود و وقتي به من رسيد گفت بهتر است زودتر برويم.

 

وقتي از او درباره وضعيتش پرسيدم گفت با برادرش درگير شده است. همين كه مي‌خواستيم برويم عليرضا سر رسيد. او شروع به كتك زدن حميدرضا كرد و وقتي من جلو رفتم گفت دخالت نكن. او حميدرضا را زير مشت و لگد گرفته بود و من بايد كاري مي‌كردم. دوباره جلو رفتم تا مانع كتك خوردن دوستم شوم اما عليرضا شروع به فحاشي كرد و با حرف‌هايش عصباني‌ام كرد. نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد اما در يك لحظه چاقويي را كه در كوچه پيدا كرده بودم از جيبم بيرون كشيدم.

چاقو را بين يك تكه پارچه گذاشته بودم و نمي‌دانم چطور شد چاقو به گردن عليرضا برخورد كرد. من فقط مي‌خواستم او را بترسانم تا برادرش را رها كند و هيچ عمدي در كار نبود. من براي دفاع از دوستم چاقو كشيدم. بعد از اين حادثه خودم او را به بيمارستان رساندم اما خون زيادي از او رفته بود و فوت شد.

متهم در حالي كه اشك مي‌ريخت ادامه داد: حالا هم از كارم پشيمانم و از پدر و مادر عليرضا مي‌خواهم من را ببخشند .

به دنبال دفاعيات متهم، ختم جلسه اعلام شد و قرار است قضات دادگاه به زودي راي خود را در اين باره اعلام كنند. 

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------