کوهنورد دورودی پس از 5 روز، زنده پیدا شد



اخبار حوادث - کوهنورد دورودی پس از 5 روز، زنده پیدا شد

کارشناس مسئول مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر لرستان، از پیدا شدن کوهنورد دورودی خبر داد.

عزیزعلی امرایی در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: با سپری شدن پنج روز از ناپدید شدن محمد لشنی که به‎منظور فتح "پریزکوه” دل به کوه زده بود، سرانجام جستجوها نتیجه داد و این کوهنورد پیدا شد.

وی با اعلام زنده بودن این کوهنورد ادامه داد: این کوهنورد صبح امروز با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

امرایی یادآور شد: وی در اثر سقوط از صخره دچار آسیب‎دیدگی شده بود که به منطقه‎ پاتاف پناه می‎برد و پنج شبانه‎روز در آنجا می‎ماند.

به گزارش ایسنا، محمد لشنی روز جمعه هفته گذشته در ارتفاعات "پریزکوه" شهرستان دورود ناپدید شده بود. شنبه 26 بهمن‌ماه ساعت 10 و 30 دقیقه، خبر ناپدید شدن این کوهنورد به هلال‌احمر شهرستان دورود گزارش می‌شود. در روزهای اول با اینکه گشت هوایی توسط هلی‌کوپتر هلال‌احمر در منطقه مذکور صورت گرفت، اما ردی از این کوهنورد پیدا نشد، این در حالی بود که بدلیل آنکه گفته می‎شد اواسط هفته هوای منطقه مه‎آلود می‎شود، امیدها برای پیدا شدن لشنی کم شده بود.

لشنی با سابقه بیش از 15 سال در رشته کوهنوردی و صخره‌نوردی در هیئت کوهنوردی و خانه کوهنورد دورود مسئولیت‌های متعددی داشته است. وی مسئول فنی گروه کوهپیمایی سایپا، نماینده انجمن کوهپیمایی ایران در دورود نیز هست.

لازم به ذکر است؛ کوه "پریز" در 10 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد. جنوب "پریز" به دره‌ معروف "نی‌گاه" متصل است. ارتفاع "پریز" 3095 متر و یکی از زیباترین کوه‌های ایران به شمار می‌رود.
اخبار حوادث - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------