پيشنهاد دردسرساز دوست دوران سربازي



پيشنهاد دردسرساز دوست دوران سربازي

دوست دوران سربازي يك جوان كه رؤياي زندگي در خارج از ايران را داشت با پيشنهادي تبهكارانه وي را به دردسر انداخت.

به گزارش ایران رضا پسر يك خانواده ثروتمند و سرشناس است وي چند وقتي مي‌شد دركار خريد و فروش موبايل مشغول به كار بود. پدر رضا در محدوده قوچ حصار دامداري داشت اما از آنجايي كه اين پسر به دامداري علاقه‌اي نداشت وارد بازار موبايل شد. يك تماس تلفني از سوي دوست دوران سربازي كافي بود تا سرنوشت تلخي براي رضا رقم بخورد. يوسف پيشنهاد دردسر‌سازي داشت.

اين دوست پيشنهاد داد كه 150 گوشي تلفن همراه بدون كارتن از بانه به تهران قاچاق كند و گفت: همه گوشي‌ها مجوز دارند و فقط كارتن ندارند. رضا از آنجايي كه در دوران سربازي يوسف را مي‌شناخت و مي‌دانست وي در كار خلاف نيست با پيشنهاد وي 150 گوشي را ارزانتر از بازار خريد. 3 ماه نگذشته بود كه اخطاريه‌اي كتبي از پليس آگاهي به خانه رضا ارسال شد. رضا كه باديدن اخطاريه شوك زده شده بود با پاي خودش به پليس آگاهي تهران رفت. پليس توانسته بود رضا را با استفاده از اقدامات تخصصي رديابي كند. «رضا» اتهام سنگيني داشت و به همكاري با دزدان گوشي و كيف‌قاپان متهم شد.

اين پرونده نشان مي‌داد يوسف به همراه يكي ديگر از همدستانش سوار بر موتور كيف پول و موبايل مي‌دزديد. دوست دوران سربازي بعد از دستگيري سر به زير انداخت و با ادعاي اين كه از يك خانواده آبرودار و فرهنگي است گفت شوق رفتن به خارج از كشور وي را بر آن داشته تا با پول‌هاي دزدي به رؤياي خود برسد.

رضا با سپردن وثيقه قانوني آزاد شد تا اين كه از سوي بازپرس پرونده در اتهام مال خريد يا سرقت اموال دزدي مجرم شناخته شد تا در دادگاه جزايي عمومي محاكمه شود. رضا پذيرفت تا پول نصف گوشي‌هاي موبايل را به مالباخته‌ها برگرداند چون در غير اين صورت 2 سال زندان را بايد تحمل مي‌كرد.

مادر يوسف بازنشسته آموزش و پرورش بود و پدرش را در 2 سالگي از دست داده بود اما يوسف زحمات مادري را كه يك عمر بچه‌اش را با آبرو بزرگ كرده بود، پرپر كرد. همه دوستان يوسف كه در رشته كامپيوتر توانسته بودندمدرك كارداني بگيرند باور نمي‌كردند كه يوسف چگونه دست به كيف‌قاپي زده است. اما يوسف براي كارهايش ادعاهاي عجيبي داشت وي هنگامي كه به وسيله پليس دستگير شد گفت: من به خاطر اين كه مي‌خواستم سريع به پول برسم و با مادرم از ايران خارج شوم دست به دزدي و كيف‌قاپي مي‌زدم.

در ادامه مادر يوسف توانست با گرفتن وام 5 ميليوني نصف مالباخته‌ها را راضي كند و رضا با پرداخت 10 ميليون تومان طعمه‌هايش را راضي كرد. رأي نهايي دادگاه يك سال زندان به همراه 74 ضربه شلاق براي يوسف بود و رضا به خاطر اين كه زن و بچه داشت و توانسته بود 50 درصد مالباخته‌ها را راضي كند به يك ميليون جزاي نقدي به همراه 74 ضربه شلاق محكوم شد.

عفت‌السادات سعادتمندي كارشناس حقوقي در اين خصوص گفت: در اين پرونده اشاره به چندين نكته ضروري به نظر مي‌رسد. اولاً اشخاص پيش از اقدام به هر كاري بايد از مشاوران حقوقي بهره بگيرند تا اگر راه اشتباهي را در پيش گرفته‌اند با راهنمايي‌هاي مشاور در برابر بيماري مصون باشند، اما متأسفانه مردم بعد از مشاوره نيز نهايتاً كار خودشان را انجام مي‌دهند. ثانياً جوانان نبايد به دوستان و معاشران خود اعتماد كنند بخصوص اگر دوست صميمي‌تان را يك ماه نيز نديده باشيد بدانيد كه قطعاً رفتار اين دوست تغيير كرده و ممكن است بزهي از وي سر بزند.در اين پرونده فروش اموال دزدي به چشم مي‌خورد. عموماً مجازات فروش اموال دزدي حدود 2 سال زندان است و مجازات شلاق تعزيري در پي دارد./ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------