شدت زمین لرزه پاکستان 6.2 ریشتر اعلام شد/احتمال خسارات و تلفات وجود دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

زمین لرزه نستبا شدیدی به بزرگی 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 23 و 20 دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت محلی، پایتخت پاکستان و مناطق وسیعی از این کشور از جمله مناطق شمال غرب آن در نزدیک مرز افغانستان را لرزاند.

رسانه های پاکستان مرکز این زمین لرزه را در منطقه ای در نزدیک مرز افغانستان و تاجیکستان اعلام کردند. براساس گزارش رسانه های پاکستان، مرکز زمین لرزه در فاصله 250 کیلومتری شهر پیشاور پاکستان مرکز ایالت خیبرپختوا در شمال غرب پاکستان واقع شده است.


مرکز تحقیقات لرزه نگاری آمریکا (USGS) شدت این زمین لرزه را 5.9 ریشتر اعلام کرده است.


شبکه های تلویزیونی پاکستان درحال پخش گزارش و تصاویر زنده از شهرهای لاهور، پیشاور، راولپندی و بلتستان هستند که شدت زمین لرزه بیش از سایر نقاط در آن حس شده است. بسیاری از مردم این شهرها از ترس زمین لرزه و پس لرزه های احتمالی آن، خانه هایشان را ترک کرده و در خیابان ها حضور یافته اند.


اما با توجه به مشکل بودن دسترسی به مناطق روستایی، هنوز گزارشی از این مناطق که آسیب پذیرتن مناطق در برابر زمین لرزه هستند، منتشر نشده است.


نزدیک به نیم ساعت از وقوع این زمین لرزه می گذرد اما هنوز گزارشی درباره خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این زمین لرزه اعلام نشده است. اما با توجه به شدت زمین لرزه، احتمال خسارات و تلفات وجود دارد.


همچنین گزارش خبرنگاران ایرنا از کابل پایتخت افغانستان و شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان حاکی است که این زمین لرزه مناطق وسیعی از این کشور ها را نیز به شدت لرزانده است.


روز چهارم آبان ماه، یعنی کمتر از یک ماه پیش، زمین لرزه شدیدی به بزرگی 7.5 ریشتر مناطق وسیعی از آسیای جنوبی و مرکزی شامل پاکستان، هند، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند و در پاکستان، حدود 300 کشته برجا گذاشت.


با توجه به سرمای شدید در مناطق زلزله زده و نیز با توجه به اینکه هنوز زلزله زدگان زمین لرزه یک ماه پیش، همچنان در پی یافتن سرپناهی برای خانواده هایشان هستند، زمین لرزه امشب می تواند بر درد و رنج مردم مناطق زلزله زده پاکستان و افغانستان بیافزاید.

 

اخبار حوادث - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------