روایت فرارهای خطرناکترین قاچاقچی جهان از زندان/ ال‌چاپو برای دومین بار فرار کرد و بازداشت شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ال چاپو یکی از بزرگترین قاچاقچی های جهان است که در جولای ۲۰۱۵ از زندانی در مکزیک فرار کرد ولی دو روز پیش بازداشت شد. روایت فرار های او از زندان بسیار زیاد است او پیش از این هم در سال 2001 از زندان فرار کرده بود.

بعد از شش ماه فرار فردی که در قاچاق مواد مخدر در مکزیک نقش اساسی داشت به همان زندان حداکثر امنیتی که از آن فرار کرده بود باز می گردد.

او در جولای ۲۰۱۵ (تیرماه ۹۴) از تونل زیرزمینی که به سختی درست کرده بود از زندان فدرال فرار کرد. اما روز جمعه بعد از اینکه نیروی دریایی مکزیک به یک خانه در شهر ساحلی ای حمله کرد، دوباره بازداشت شد.

نیروهای مکزیکی ال چاپو گازمن را پس از بازداشت در شهر مادری، با یک خودرو مسلح و هلیکوپتر به سمت زندان بردند.

فرار گازمن دولت مکزیک را خجالت زده کرد و از نکادی از نادانی و فساد درست کرد.

تعقیب و گریز از طریق تونل های فاضلاب
دادستان کل گفت: خانه ای که او را در آن گرفتند یک ماه تحت نظارت بود.

او روز پنجشنبه مدت کوتاهی پس از اینکه به خانه اش رسید، بازداشت شد. گفته می شود او و همراهانش با ارتش مکزیک درگیر شده اند. به گفته نیرو دریایی مکزیک 5 نفر نفر کشته و 6 نفر هم بازداشت شدند.

در طول تیراندازی، گازمان باز هم از سوراخی فرار کرد که به فاضلاب شهر می رسید، سربازان هم در این تونل به دنبال او رفتند ولی او توانست به روی زمین برگردد، ماشینی را بدزدد و فرار کند.

ال چاپو نزدیک بود که دوباره فرار کند، ولی ماموران خودرو او در بیرون شهر متوقف کردند و او بازداشت شد.

ال چاپو نقشه داشت فیلمی بسازد
دادستان کل گفته که نمایندگان گازمن برای ساخت فیلمی از زندگی اش، با چند کارگردان و هنرپیشه تماس گرفته اند و این به پیدا کردن آن ها کمک کرده است. اما مردی که عامل ساختن تونل فرار در زندان بود، به علاوه صاحب زمینی که تونل در آن بود هم بازداشت شدند.

تعقیب جنایتکار
آخرین بار گازمن هنگام حمام، ناپدید شد! او او از طریق تونلی در سلولش وارد تونل تهویه هوا شد.

از آنجا او به به سن‌خوان دل‌ریو رفت که دو هواپیما منتظرش بودند، دو خلبان هواپیما هم میان کسانی بودند که بازداشت شده اند.

بعد از بازداشت ال پاچو رئیس جمهور مکزیک در توئیترش نوشت: ماموریت انجام شد، ما او را گرفتیم.

زندگی "ال چاپو"
ال چاپو فعالیت هایش در قاچاق مواد مخدر را در سال 1980 شروع کرد. او به سرعت رهبر یک امپراطور مولتی میلیاردر شد، امپراطوری که بیشترین درآمدش از فروش کوکائین، ماریجوانا و هروئین در خیابان های آمریکا بود.

وزارت دادگستری آمریکا قبلا به دنبال استرداد او به ایالت متحده آمریکا بود.

فرار های ال پاچو
برای اولین بار در سال 1993 گازمن در گواتمالا بازداشت شد. پس از آن او را به مکزیک بازگرداندند و او را به یک زندان فوق امنیتی فرستاند. در سال 2001 با استفاده از یک سبد لباس های کثیف فرار کرد و برای سال ها پیدا نشد.

دوران آزادی گازمن در سال 2014 و پس از بازداشت در یک شهر ساحلی مکزیک، تمام شد، او به همان زندانی فرستاده شد که در جولای ۲۰۱۵ از آن فرار کرد. دادستان کل می گوید او به همان زندانی که از آن فرار کرده بود دوباره فرستاده می شود.

 

اخبار حوادث - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------