آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

سیلابی بی‌سابقه در کشور بیابانی امارات عربی متحده؛ اختلال در پروازهای فرودگاه دبی



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
امارات عربی متحده روز چهارشنبه شاهد وقوع سیلابی بی‌سابقه در این کشور بیابانی بود، سیلابی که فرودگاه بین‌المللی دبی را فرا گرفت و موجب بروز اختلال در پروازهای این فرودگاه پرتردد شد.

یورونیو: خبرگزاری دولتی دبلیو.‌اِی.‌اِم (WAM) باران روز سه‌شنبه را «یک رویداد آب‌وهوایی تاریخی» برای این کشور قلمداد کرد، بارانی که از زمان آغاز ثبت داده‌های هواشناسی در سال ۱۹۴۹ میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است. 

 

در آن روزگار هنوز نفت خام در این کشور کشف نشده بود و امارات امروز در آن زمان بخشی از یک کشور تحت‌الحمایه بریتانیا شناخته می‌شد.

 

یکی از دلایل شدت بارش اخیر که به سوی منطقه بیابانی شبه جزیره عربستان حرکت کرده، می‌تواند برنامه «بارورسازی ابرها» باشد که توسط دولت امارات انجام می‌شود.

 

بر اساس داده‌های هواشناسی جمع‌آوری‌شده در فرودگاه بین‌المللی دبی، بارش باران اواخر روز دوشنبه آغاز شد و جاده‌های دبی را با حدود ۲۰ میلی‌متر باران در برگرفت. طوفان حوالی ساعت نه صبح روز سه شنبه تشدید شد و در طول روز نیز ادامه یافت.

 

بارش باران تا پایان روز سه‌شنبه بیش از ۱۴۲ میلی‌متری ظرف ۲۴ ساعت در دبی به ثبت رسید. در فرودگاه بین‌المللی دبی میانگین بارش سالانه ۹۴.۷ میلی‌متر بود.

 

برخی خدمه پرواز نمی‌توانند خودشان را به فرودگاه برسانند

 

فرودگاه بین‌المللی دبی صبح چهارشنبه اعلام کرد که سیل اخیر پروازهای بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده است چرا که خدمه پرواز هواپیما نمی‌توانند خودشان را به فرودگاه برسانند.

 

مدارس در سرتاسر امارات عربی متحده، فدراسیونی متشکل از هفت شیخ نشین، پیش از وقوع طوفان تعطیل شدند و کارمندان دولتی نیز تا جایی که مقدور بود به دورکاری روی آوردند. بسیاری از کارگران نیز در خانه ماندند.

 

کامیون‌های تانکردار دربزرگراه‌ها مشغول تخلیه آب هستند

 

در حال حاضر مقام‌های مسئول با استفاده از کامیون‌های تانکردار در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها در تلاشند تا آب را تخلیه کنند. در همین حال سیل اخیر موجب سرریز شدن آب به برخی از خانه‌ها نیز شد.

 

مسئولان امارات تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از میزان خسارت یا جراحات ارائه نکردند. شماری از شهروندان سه‌شنبه شب در خودروهای سیل زده خود خوابیدند. پلیس در راس الخیمه، شمالی‌ترین امیرنشین امارات از جان باختن یک پیرمرد ۷۰ ساله در اثر سیلاب خبر داد.

 

امیرنشین فجیره در سواحل شرقی امارات، شاهد شدیدترین بارندگی در روز سه‌‌شنبه با ثبت داده ۱۴۵ میلی‌متری بود.

 

بارش باران‌های اینچنینی در امارات عربی متحده، کشوری خشک و شبه جزیره عربستان، غیرمعمول است. بسیاری از جاده‌ها و مناطق دیگر با توجه به عدم بارندگی منظم، فاقد زهکشی هستند و همین امر موجب جاری شدن سیل می‌شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------