سکونت دو افعی در یک منزل مسکونی!



اخبار حوادث -  سکونت دو افعی در یک منزل مسکونی!

مسوول سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری خمین گفت: وجود دو حلقه مار افعی از نوع جعفری در یک منزل مسکونی در محله بولوار شورای این شهر باعث رعب و وحشت ساکنان این خانه شد.

ˈمحسن احمدی ˈروز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نیروهای امدادی آتش نشانی در پی تماس تلفنی با سامانه 125 و درخواست کمک ساکنان این واحد مسکونی، به محل اعزام و با استفاده از تجهیزات مخصوص، مارها را به دام انداختند.

وی با بیان اینکه این دو حلقه مار از زمینهای کشاورزی جنب این واحد مسکونی وارد منزل شده بودند، خاطرنشان کرد: طول یکی از این مارها یک متر ونیم و دیگری یک متر بود.

احمدی ادامه داد: گروه اعزامی آتش نشانی این مارهای سمی را که در درون دیوارهای حیاط این واحد مسکونی مخفی شده و حالت تهاجمی به خود گرفته بودند را به دام انداختند.

احمدی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه جانوران، پیش از هراقدامی برای از بین بردن و یا گرفتار کردن آنها، بی درنگ با سامانه 125تماس بگیرند.

مار جعفری گونه ای از افعی زهردار است که در مناطق خشک آفریقا، خاورمیانه، پاکستان، هند و سری لانکا پیدا می شود و تا کنون هشت گونه آن شناخته شده است .

این نوع مار با مالیدن بخشهایی از بدنش به یکدیگر، تولید صدای هشداری هیس گونه ای می کند و مسئول بیشتر مارگزیدگی ها در جهان است.

در سال جاری هشت حادثه مشابه مبنی بر وجود مار و افعی در مناطق مسکونی شهری و خودروها در استان مرکزی گزارش شده که در تمامی این موارد این خزنده ها توسط آتش نشانان زنده گیری و به طبیعت منتقل شده اند.

در یکی از این حوادث مار یک شهروند اراکی را نیش زده که فرد مصدوم با انتقال به موقع بیمارستان نجات یافته است.

اخبار حوادث - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------