جنون ادواری، دلیل قتل برادرزن با 14 گلوله



اخبار حوادث -  وکیل‌مدافع متهم در دادگاه ادعا کر
 جنون ادواری، دلیل قتل برادرزن با 14 گلوله

شرق: مردی میانسال که برادرهمسرش را با شلیک 14گلوله به قتل رسانده در حالی برای بار دوم پای میز محاکمه رفت که رییس قوه‌‌قضاییه درخواست اعاده دادرسی وکلای وی را به‌خاطر محجوربودن به‌دلیل ابتلا به جنون ادواری پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ما، در جلسه محاکمه علاوه بر وکیل‌مدافع این متهم، نماینده‌ای از اداره سرپرستی قوه‌قضاییه به دفاع از وی پرداخت و هر دو اعلام کردند متهم به دلیل موج انفجاری که دوران جنگ گرفتارش شده دچار محجوریت شده و دست به چنین عملی زده‌ است. 

 

نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه محاکمه که در شعبه 113 دادگاه کیفری‌ استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد، گفت: متهم که داوود نام ‌دارد 13دی سال 87 با شلیک گلوله به سمت برادر همسرش او را به قتل رسانده و بعد از قتل جزییات را شرح داده‌ است. او انگیزه خود را دخالت‌های مقتول در زندگی‌اش عنوان کرده‌ است. متهم و همسرش چندین‌‌بار با هم دچار اختلاف و درگیری شده ‌بودند. داوود به تصور اینکه برادرهمسرش در این درگیری‌ها نقش دارد وی را به قتل رساند. متهم با برنامه‌ریزی قبلی و شلیک 14گلوله به سمت برادرهمسرش دست به این کار زد. هرچند وکیل‌مدافع او مساله محجوریت را مطرح کرده و مستنداتی به دادگاه ارایه داده ‌است تا ثابت کند داوود محجور است اما پزشکی‌قانونی اعلام کرده متهم در زمان ارتکاب جرم از سلامت روانی برخوردار بوده بنابراین به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی را دارم. در ادامه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند.

 

وکیل یکی از اولیای‌دم بعد از اینکه به وکالت از موکلش درخواست قصاص را مطرح کرد گفت: متهم و همسرش لیلا با هم درگیری‌هایی داشتند و مطابق مستنداتی که در پرونده موجود است برادر متهم وقتی با درخواست طلاق همسربرادرش روبه‌رو شد، برای او حکم محجوریت گرفت زیرا خانه داوود به نام همسرش بود و او با انگیزه پس‌گرفتن خانه چنین کاری کرد و بعد از آشتی داوود و لیلا این موضوع را نزد مرجع قضایی مطرح کرد. ضمن اینکه پزشکی‌قانونی اعلام کرده هرچند متهم در حال حاضر دچار بیماری است اما زمان ارتکاب جرم سالم بوده بنابراین درخواست دارم مستندات ما نیز مورد بررسی قرار گیرد.  در ادامه همسر متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: من سال 65 با داوود که از اقوام ما بود ازدواج کردم. در آن زمان به من گفته ‌بودند او از ناحیه پا دچار مجروحیت شده ‌است اما من هیچ‌وقت زخمی روی پایش ندیدم. شوهرم کارشناس یک اداره بود و هیچ‌وقت هم کار غیرعادی از خودش نشان نمی‌داد اما ما باهم اختلاف داشتیم. او مرتب بهانه‌گیری می‌کرد و اگر کاری را که می‌خواست انجام نمی‌دادم مرا کتک می‌زد و از خانه بیرون می‌کرد. چندین‌‌بار مرا از خانه بیرون کرده ‌بود.

 

من دوبار درخواست طلاق دادم اما هربار با وساطت فامیل آشتی کردم بار دومی که درخواست طلاق دادم برادرشوهرم حکمی به دادگاه خانواده ارایه داد که نشان می‌داد او محجور است. برادرشوهرم این کار را کرده‌ بود چون شوهرم دفعه قبل که من را از خانه بیرون کرد برای اینکه راضی شوم برگردم خانه‌اش را به نام من کرده بود. او با این کار می‌خواست خانه را پس بگیرد. بعد هم چندبار اقدام کردم که ثابت کنم شوهرم محجور نیست اما داوود گفت این حکم به دردش می‌خورد و می‌تواند استفاده‌های دیگری هم بکند. بعد هم که 35درصد جانبازی گرفت. او خودش را چندین‌‌بار در بیمارستان بستری کرد و هربار هم خودش با رضایت بیرون آمد و درصد جانبازی‌اش اینطوری بالا رفت. 

 

این زن گفت: وقتی حکم محجوریت برای شوهرم گرفته‌ شد داوود  به من گفت در زمان جنگ حین عملیات دچار موج انفجار شده ‌است البته او واقعیت را نمی‌گوید. 

 

 سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او خودش را معرفی کرد و وقتی با سوالات قاضی روبه‌رو شد گفت: وقتی همه می‌گویند من گناهکار هستم قبول می‌کنم و آماده مجازات هستم. در این هنگام قاضی اصغرزاده از او خواست از خودش دفاع کند و گفت: «دفاع حق تو است و می‌تواند در رای دادگاه تاثیر بگذارد.» متهم جواب داد: «حالم بد است من را اذیت نکنید.» سپس نماینده اداره سرپرستی قوه‌قضاییه در جایگاه حاضر شد تا درباره حکم محجوریت متهم صحبت کند، او گفت: مدارک ما نشان می‌دهد متهم به‌دلیل اینکه دچار موج‌گرفتگی شده محجور شده و دیگر نمی‌تواند تصمیمات درست بگیرد.

 

ضمن اینکه وقتی کسی با برنامه‌ریزی قبلی دست به قتل می‌زند یا فرار می‌کند یا انکار، اما متهم ایستاده و همه‌چیز را تعریف کرده که این نشان می‌دهد او در شرایط روحی درستی دست به این کار نزده و حالت دماغی درستی نداشته ‌است. در ادامه وکیل‌مدافع او هم دفاعیات خود را مطرح کرد. با پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------