قتل های سریالی دختران نوجوان



اخبار ,اخبار حوادث ,قتل

 

اخبار حوادث - بازخوانی پرونده «وارد ویور»
شیطان کالیفرنیا شکارچی دختران نوجوان

پرونده یک قاتل شیطان‌صفت امریکایی که مرتکب قتل‌های سریالی دختران در کالیفرنیا شده بود پس از 12 سال از سوی مقام‌های امنیتی و پلیس «اف‌بی‌آی» بازگشایی شد.

این مرد به نام «وارد ویور» که 17 فروردین ماه سال 1342 شمسی در کالیفرنیا متولد شده بود دوران کودکی‌اش را به دلیل جدایی پدر و مادرش بدون آموزش‌های فرهنگی و اصول اولیه اخلاقی گذراند و به همین دلیل در 12 سالگی نخستین نشانه‌های آزار و اذیت جنسی وی در مورد همسالانش در خانواده‌های فامیلی و دوستان شکل گرفت.همین رفتارهای ضداجتماعی در نوجوانی و جوانی نیز با شدت بیشتری در وی ظهور کرد و بدین ترتیب ذهن وی به جای آموزش و تحصیل در دانشگاه برای جذب انواع سبک‌های خلافکارانه و ضدهنجارهای فرهنگی‌ آماده شد. طبق معمول وی برای امرار معاش ساده‌ترین شغل یعنی خدمت در ارتش را برگزید.


به همین دلیل در سال 1981 میلادی در حالی که 18 سال از عمرش می‌گذشت به نیروی دریایی پیوست و پس از مدتی به دلیل مأموریت به شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» امریکا اعزام شد.


طبق گزارش همکاران «وارد» وی در دوران خدمت خود نیز در اغلب موارد مشروب مصروف می‌کرد و در شرایط غیرعادی به سر می‌برد تا این‌که یک سال بعد به دلیل تکرار و تخلف از فرمان مافوقش از ارتش اخراج شد.


   ازدواج شیطان
نحوه ازدواج و آشنایی «وارد» با یکی از همکارانش نیز بسیار جنجال‌برانگیز بود. همسرش در حالی که پنج ماه از دوران بارداری‌اش می‌گذشت و در بیمارستان بستری بود، بشدت از سوی «وارد» مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با این حال فرزندش در کمال صحت و سلامت به دنیا آمد.


نقل مکان و تشکیل خانواده باز هم نتوانست آثار شرارت را از ذهن بیمار «وارد» پاک کند و آزار و اذیت، ضرب و شتم اهالی منطقه از جمله همکلاسی‌های دخترش نشانه طغیان رفتار خشونت‌آمیز وی بود.


آزار و اذیت دختری 15 ساله و طرح شکایت علیه این مرد شیطان‌صفت نخستین بار پای وی را به میز محاکمه کشاند اما به دلیل انکار و فقدان مدارک کالیفرنیایی از مجازات گریخت.


   قتل و خشونت
در سال 1373 شمسی «اشلی برکه» و «میراندا گاریس» همکلاسی‌های 12 و 13 ساله دختر «وارد» به طرز مرموزی ناپدید شدند و همزمان با این حادثه پلیس «اف‌بی‌آی» جست‌وجو را برای کشف راز دختران ناپدید شده آغاز کرد. در سال 1380 شمسی فرزند پسر «وارد» در گزارشی به مأموران پلیس «اف‌بی‌آی» اعلام کرد پدرش به نامزد او تجاوز کرده است و این پسر در گفت‌وگویی تکان‌دهنده با کارآگاهان جنایی پدرش را عامل قتل دختران گمشده معرفی کرد.


پس از این اعتراف تحقیقات میدانی پلیس و بازجویی‌های تخصصی، راز قتل‌ها، تجاوزها و آزار و اذیت‌های این مرد شیطان‌صفت را فاش کرد.


«وارد» پس از تعرض و قتل دختران نوجوان، اجسادشان را در اطراف خانه‌اش به خاک سپرده بود و طبق اسناد و شواهد چندین دختر نوجوان را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.  بر همین اساس در سال 2002 میلادی -1380- «وارد» به دلیل ارتکاب شش فقره تعرض و دو مورد قتل به حبس ابد محکوم شد که در حال سپری کردن دوران محکومیتش است.


اکنون پلیس پی برده که این مرد مرتکب قتل چند دختر نوجوان دیگر شده و به همین خاطر برای روشن شدن این جنایات، پلیس جنایی به بازخوانی پرونده او پرداخته است.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------