انکار آدم‌کشی در نزاع شبانه



اخبار حوادث - انکار آدم‌کشی در نزاع شبانه

پسر نوجوانی که به قتل هم‌محله‌ای‌ خود متهم شده‌ است در جلسه محاکمه مدعی‌ شد قتل کار او نبود‌ه و اعترافاتش در دادسرا واقعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد، گفت: «سینا نوجوان 16ساله یک‌سال قبل در جریان نزاع‌ دسته‌‌جمعی در خیابان ستارخان جوانی به‌نام فرهاد را به قتل رسانده ‌است.

 

سینا بعد از بازداشت به قتل اعتراف اما در مراحل بعدی اتهام را رد کرد و گفت ضارب نبوده. با توجه به مدارک موجود در پرونده از جمله اعترافات مقرون به واقع متهم در مراحل اولیه بازجویی، گفته‌ شاهدان پرونده و سایر متهمان که به‌وضوح گفته‌اند سینا ضارب فرهاد بوده و همچنین شکایت اولیای‌دم درخواست صدور حکم قانونی را درخصوص این متهم دارم. متهم همچنین اقدام به شرب خمر و شرکت در نزاع دسته‌‌جمعی نیز کرده ‌است و درخصوص این دو اتهام برای سینا درخواست مجازات می‌کنم و برای پنج‌متهم دیگر که در نزاع دسته‌‌جمعی شرکت داشتند نیز درخواست مجازات دارم.»

در ادامه جلسه برادر مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم او در جایگاه حاضر شد و گفت: «پدر و مادرم یک‌سال قبل از مرگ برادرم به‌دلیل بیماری به فاصله هفت‌روز فوت شدند. من و برادرم خیلی به‌هم وابسته‌ بودیم کسی را به‌جز او در این دنیا نداشتم تا اینکه یک‌سال پیش سینا او را با ضربه شیشه به قتل رساند. سینا تنها کسی را که در زندگی داشتم از من گرفت و حاضر نیستم او را ببخشم.»

در این هنگام دادرس متین راسخ که ریاست جلسه را برعهده ‌داشت گفت: خداوند در قرآن یک جمله در مورد قصاص دارد و بعد از آن جملات بسیاری در مورد بخشش گفته‌ و بخشش و گذشت را بالاتر از قصاص دانسته‌ است. بنابراین به تو که جوان هستی پیشنهاد می‌کنم هنگام تصمیم‌گیری بیشتر در مورد بخشش فکر کن و بدان اگر ببخشی قطعا چیزی را از دست نداده‌ای.

با این حال برادر مقتول همچنان بر قصاص تاکید کرد. در ادامه سینا در جایگاه حاضر شد. او اتهامش را رد کرد و گفت: «من فرهاد را نکشتم و حرفی که می‌زنند درست نیست. گفته‌هایم در دادسرا را هم قبول ندارم البته یک ضربه به پای مهرداد زدم اما با فرهاد درگیر نشدم.»

سپس متهمان دیگر یک‌به‌یک در جایگاه حاضر شدند. یکی از آنها درباره نزاع مرگبار گفت: ساعت 12 شب بود که من و دونفر از دوستانم به نام‌های یوسف و شروین برای خرید توتون و زغال به سمت خیابان آزادی رفتیم وقتی برگشتیم متوجه شدیم در پارک دعوا شده ‌است. جلو رفتیم و دیدیم سینا و چندنفر از بچه‌های دیگر با جوانی درگیر شده‌اند. در این هنگام من و چندنفر دیگر با هم رفتیم تا آنها را جدا کنیم یکدفعه من صدای شکستن شیشه را شنیدم. سینا کاسه قلیان را شکسته و تکه‌ای شیشه در دستش بود اما من ندیدم او کسی را بزند فقط دیدم فرهاد پایش زخمی شده و به آن سوی خیابان می‌دود.

سپس متهم دیگر در جایگاه حاضر شد. او گفت: وقتی به سمت فرهاد رفتم دیدم فرهاد کمر سینا را گرفته ‌است یک‌تکه شیشه هم دست سینا بود آن را به پای فرهاد فرو و بعد او را رها کرد. در این هنگام فرهاد فرار کرد به آن سوی خیابان رفت بعد به زمین افتاد و ما بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم. در ادامه متهمان دیگر در جایگاه حاضر شدند و همگی گفتند صدای شکستن شیشه را شنیده‌اند و متوجه شده‌اند سینا قلیان‌ها را شکسته و به سمت فرهاد رفته اما لحظه واردشدن ضربه را ندیده‌اند. ضمن اینکه همه آنها تاکید کردند هیچ‌کس دیگری شیء برنده یا حتی سنگ در دست نداشت. هیات قضات در پایان برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------