قتل پسر معتاد توسط برادر



اخبار حوادث -  قتل پسر معتاد توسط برادر

جوانی که برادر معتاد خود را در دفاع از پدر و مادرش به قتل رسانده‌ است با اعلام رضایت والدینش پای میز محاکمه رفت و جزییات قتل را شرح داد.

  به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان در ابتدای جلسه محاکمه در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه113 دادگاه کیفری ‌استان تهران گفت: متهم که صدرا نام‌ دارد برادرش ایرج را تیرماه امسال با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌است. متهم بعد از قتل بازداشت شد و به جرمش اقرار کرد.

 

با توجه به تحقیقات انجام‌گرفته توسط دادسرا و گفته‌های شاهدان صرف‌نظر از رضایت اولیای‌دم درخواست صدور حکم قانونی در این خصوص را دارم.  در ادامه پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و رضایت بدون قید‌وشرط خود را نسبت به فرزندشان اعلام کردند. یکی از برادران متهم که او نیز در این درگیری زخمی ‌شده ‌بود اعلام کرد هیچ‌ شکایتی از برادرش ندارد.  سپس متهم به دستور قاضی‌ اصغرزاده - رییس دادگاه- در جایگاه حاضر شد.

 

او اتهامش را قبول کرد و گفت قصدی برای کشتن برادرش نداشت و فقط می‌خواست از خودش دفاع کند. متهم گفت: برادرم معتاد بود و هرچند وقت یک‌بار به زور از پدر و مادرم پول می‌گرفت. روز حادثه به خانه رفتم و دیدم شیشه‌ها خرد شده است از پدرم پرسیدم چه اتفاقی افتاده که او جواب داد ایرج دوباره آمده و دعوا راه انداخته ‌است.

 

خواستم با برادرم صحبت کنم پدرم اجازه نداد و گفت تو دخالت نکن. من که خیلی عصبانی شده‌ بودم سوار بر ماشین از خانه بیرون رفتم چند ساعت بعد پدرم تلفن زد و گفت داروهایش در ماشین مانده و از من خواست آنها را برایش ببرم. وقتی دم ‌در خانه رسیدم دیدم باز درگیری شده و همسایه‌ها جمع شده‌اند.

 

بلافاصله وارد خانه شدم ایرج حتی فرصت نداد حرف بزنم او که پدرم را زده‌ بود ناگهان به من حمله کرد. مرتب با چاقو به من ضربه می‌زد برای اینکه از خودم دفاع کنم دستانم را مقابل بدنم گرفتم. ضربات چاقو به دستم می‌خورد او شمشیر هم داشت حین وارد کردن ضربات چاقو از دستش افتاد من هم چاقو را برداشتم و چند ضربه به ایرج زدم.

 

متهم گفت: قصدم کشتن برادرم نبود فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم. برادرم عصبی بود و اعتیاد هم داشت همه ما را اذیت می‌کرد.  صدرا همچنین درباره اتهام وارد کردن ضربات چاقو به برادر دیگرش گفت: آن ضربات را اصلا من نزدم و ایرج ضربات را به برادرم وارد کرده ‌بود و ربطی به من نداشت. 

 

صدرا درباره اتهام شرب‌خمر که در قرار مجرمیت آمده ‌بود گفت: وقتی بازداشت شدم متهمان دیگر که در بازداشتگاه بودند به من گفتند اگر بگویی زمان قتل مست ‌بودی ممکن است اتهام قتل از تو ساقط شود به همین خاطر هم این ادعا را مطرح کردم من اصلا مشروب نمی‌خوردم و آن روز هم مست نبودم.  سپس وکیل‌مدافع متهم در جایگاه حاضر شد.

 

او گفت: موکل من دفاع مشروع کرده ‌است و درخواست دارم به مدارک موجود در پرونده در این خصوص توجه شود. مقتول فرد شروری بود و سوابق متعدد کیفری داشت. او شیشه مصرف می‌کرد و هرچند روز یک‌بار برای گرفتن پول به خانه پدرش می‌رفت.

 

چندین‌ شکایت از سوی خانواده علیه او انجام گرفته که مدارک آن در پرونده موجود است. او آن روز به موکل من حمله کرده ایرج نیز مجبور به دفاع از خودش بوده و ضرباتی که روی بدن او وجود دارد همگی نشان از این دارد که او قصد داشت از خودش دفاع کند. 

 

وکیل متهم ادامه داد: روز قبل از تشکیل جلسه دادگاه از پدر و مادر موکلم که والدین مقتول نیز هستند خواستم تا اگر رای دادگاهی علیه مقتول وجود دارد در اختیار من قرار بدهند وقتی آنها وارد اتاق پسرشان شدند چندین قطعه کارت خودرو و کارت سوخت که به‌نظر می‌رسد مقتول آنها را سرقت کرده بود، پیدا کرده‌اند.

 

با توجه به مدارکی که در این خصوص وجود دارد درخواست رای بر دفاع مشروع برای موکلم را دارم.  هیات قضات بعد از پایان جلسه محاکمه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
 اخبار حوادث - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------