درخواست انتقال قاتلان «مهتاب» به ایران



 اخبار حوادث - درخواست انتقال قاتلان «مهتاب» به ایران

پلیس آمریکا در پرونده‌ای دیگر درباره حادثه مرگبار برای دانشجوی ایرانی تحقیق می‌کند

 مقامات قضایی میلان در حال بررسی درخواست دادسرای امور بین‌الملل تهران برای استرداد متهمان به قتل دختر دانشجوی ایرانی هستند که در این شهر به قتل رسید.

 

مهتاب - دختر 21ساله ایرانی- که در دانشگاه میلان در رشته هنر تحصیل می‌کرد دوسال قبل راهی این شهر شده بود. او با زوجی هندی همخانه بود و در این مدت زندگی آرامی داشت تا اینکه جنازه او پیدا شد. یکی از رانندگان تاکسی ونیز وقتی چمدانی را شناور در آب دید پلیس را باخبر کرد و ماموران جنازه مهتاب را از داخل آن بیرون کشیدند.

 

پزشکی‌قانونی با معاینه جسد اعلام کرد این زن ابتدا خفه و سپس جسدش داخل آب انداخته شده است.  ماموران پلیس میلان بعد از اطلاع از کشته‌شدن مهتاب به خانه او رفتند و آنجا را جست‌وجو کردند اما سرنخی به دست نیاوردند تا اینکه فهمیدند مهتاب شب قبل از قتل با همخانه‌های خود مشاجره کرده بود. به این ترتیب زوج هندی بازداشت شدند. آن دو اتهام قتل را رد کردند و گفتند زمان حادثه در خانه نبودند و وقتی به منزل بازگشتند با جسد مهتاب مواجه شدند. آنها مدعی شدند چون می‌ترسیدند متهم به قتل شوند جسد را داخل چمدان گذاشتند و به میلان بردند.


کارآگاهان جنایی با وجود انکارهای این زوج به تحقیق از آنها ادامه دادند تا اینکه مرد هندی سرانجام اقرار کرد بعد از مشاجره با مهتاب او را با استفاده از زنجیر خفه کرده و سپس جسد را از خانه بیرون برده است. پلیس میلان درباره جزییات این پرونده و انگیزه قتل اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

 

در همین حال پدر مهتاب که در تهران سکونت دارد با مراجعه به دادسرای امور بین‌الملل خواستار پیگیری پرونده قتل دخترش شد. این دادسرا نیز نامه‌ای را برای مقامات قضایی میلان فرستاد. در این نامه خواسته شده بود رونوشتی از پرونده به تهران ارسال شود. همچنین در نامه آمده است باوجود نبود قانون استرداد مجرمان میان ایران و ایتالیا، درخواست می‌شود با توجه به اینکه مقتول تبعه ایران بود، متهمان به ایران منتقل شوند تا آنها در اینجا محاکمه شوند. ایتالیا تاکنون به این خواسته‌ها پاسخی نداده و بررسی نامه همچنان ادامه دارد.


مرگ دانشجوی ایرانی در آمریکا
در همین حال پلیس آمریکا سرگرم تحقیق درباره مرگ پسری ایرانی در این کشور است. سامر -26ساله- که ساکن شهر آتلانتا بود در مقطع دکترای رشته کامپیوتر در دانشگاه «جورجیا تک» تحصیل می‌کرد. سامر بعد از اینکه در سال 88 از دانشکده فنی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد به آمریکا رفت تا ادامه تحصیل بدهد. او به‌عنوان دانشجویی ممتاز شناخته می‌شد و سوابق خوبی داشت.

 

این جوان ایرانی روز چهارم فوریه -15 بهمن-دچار حادثه‌ای فجیع شد. خانه وی ناگهان آتش گرفت و او که دچار سوختگی درجه‌سه شده بود به بیمارستان انتقال یافت تا اینکه روز پنجشنبه هفته گذشته جانش را از دست داد. پلیس در پی انجام تحقیقات اولیه اعلام کرده هیچ سرنخی مبنی بر اینکه مرگ دانشجوی ایرانی ماجرایی جنایی باشد وجود ندارد و همچنین مدرک و نشانه‌ای دال بر فعالیت مشکوک سامر نیز به دست نیامده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد جوان ایرانی بر اثر حادثه جان باخته باشد. با این وجود تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------