گروگان میلیاردی: ۱۵ روز فقط نان خشک خوردم!(+عکس)



اخبار ,اخبار حوادث , گروگان میلیاردی

 

اخبار حوادث - گروگان میلیاردی: ۱۵ روز فقط نان خشک خوردم!

پيرمرد ۷۲ ساله که پس از ۱۵ روز اسارت در غارهاي مرز ايران و افغانستان آزاد شده بود، در حالي که لباس هايش بر اثر کتک کاري گروگانگيران پاره شده بود درباره چگونگي ربايش خود سخن گفت.

گروگان ميلياردي که با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي از چنگ آدم ربايان آزاد شده بود، گفت: ۱۵ روز فقط نان خشک خوردم!

به گزارش خراسان، پيرمرد ۷۲ ساله که پس از ۱۵ روز اسارت در غارهاي مرز ايران و افغانستان آزاد شده بود، در حالي که لباس هايش بر اثر کتک کاري گروگانگيران پاره شده بود درباره چگونگي ربايش خود گفت: ساعت 7:30 صبح بيست و چهارم مرداد براي آبياري به زمين هاي کشاورزي ام در اطراف چناران رفتم.

 

به محض اين که از خوروي پژو پياده شدم ديدم چند نفر زير پتو خوابيده اند. آن ها از شب قبل به زمين هاي کشاورزي آمده بودند که با ديدن من بلافاصله از جايشان بلند شدند و به طرف من حمله کردند. من که غافلگير شده بودم هيچ کاري نمي توانستم انجام بدهم. آن ها تا حدي که توانستند مرا کتک زدند و سپس با بستن دست و پاهايم، پيکر بي رمقم را زير صندلي هاي عقب انداختند. در همين حال آن ها سوئيچ خودرو را از جيبم بيرون آوردند و يکي از آن ها پشت فرمان نشست و ۲ نفر ديگر نيز طوري در صندلي عقب نشستند که پاهايشان را روي شکم من قرار داده بودند اين در حالي بود که حتي نفس کشيدن برايم سخت شده بود.

پيرمرد که از يادآوري صحنه هاي تلخ هراس داشت ادامه داد: اگرچه يکي از آن ها چشم هايم را هم با پارچه اي بست ولي من متوجه شدم که آن ها در مسير جاده اصلي قرار گرفته اند. هنوز ۲۰ دقيقه اي نگذشته بود که خودرو را متوقف کردند و مرا به داخل خودروي ديگري انتقال دادند. چند ساعت بعد مرا به درون خانه اي بردند و روز بعد هم با موتورسيکلت در بيابان ها حرکت کردند. آن ها مسافت زيادي مرا در تاريکي شب و در کوه هاي صعب العبور به صورت پياده به سمت يک غار بردند و پس از آن که دوباره مرا کتک زدند با شماره تلفن پسرم تماس گرفتند و از من خواستند تا به او بگويم با خواسته يک ميلياردي آنان موافقت کند. آن ها ۱۵ روز فقط تکه اي نان خشک و مقدار کمي آب به من مي دادند حتي برخي از روزها نيز فقط آب جيره غذايي ام بود!

پيرمرد گروگان ادامه داد: آن ها هر روز مرا تهديد مي کردند که دست و پاهايت را قطع مي کنيم و براي خانواده ات مي فرستيم. خيلي ترسيده بودم و از سوي ديگر نيز نگران فرزندم بودم که به خاطر پول بلايي سر او نياورند.اما در عين ناباوري ديدم که کارآگاهان پليس آگاهي با محاصره گروگانگيران مرا آزاد کردند. هنوز هم باورم نمي شود که به آغوش خانواده ام باز گشته ام.

بنا بر اين گزارش، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي نيز در تشريح اين عمليات گفت: پس از ماجراي آدم ربايي و با توجه به اهميت موضوع، گروه ويژه اي از کارآگاهان اداره عمليات ويژه به سرپرستي سرهنگ جوانبخت، مامور رسيدگي به اين پرونده شدند. سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: با رديابي هاي اطلاعاتي و سرنخ هاي به دست آمده، ۲ گروه از کارآگاهان ورزيده به صورت هماهنگ و منسجم، عمليات رهاسازي گروگان را در مرزهاي شرقي کشور آغاز کردند اما با توجه به اين که احتمال مسلح بودن گروگانگيران وجود داشت، عمليات به صورت شبانه روزي در کوه هاي صالح آباد ادامه يافت تا اين که غار محل نگهداري گروگان به محاصره پليس درآمد و پيرمرد ۷۲ ساله سالم تحويل خانواده اش شد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: در شاخه ديگري از عمليات که در منطقه سيستان و بلوچستان رخ داد، کارآگاهان به بهانه دادن پول ميلياردي به گروگانگيران، آنان را به داخل کمين خود کشاندند و پس از يک درگيري مسلحانه، ۲ نفر از آنان را نيز دستگير کردند. سرهنگ بيدمشکي با بيان اين که در اين عمليات ۵ نفر تاکنون دستگير شده اند خاطرنشان کرد: بازجويي از متهمان براي کشف زواياي پنهان اين پرونده همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------