فرار از دام گروگانگیران در نیاوران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار حوادث -  فرار از دام گروگانگیران در نیاوران

طراحی گروگانگیری مسلحانه یک مرد پولدار زیر سر یک آشنا بود. دو مرد هفت‌تیرکش در نقش پلیس سد راه حرکت خودروی طعمه‌شان شدند تا وی را گروگان‌ بگیرند و با فرار طعمه‌شان مواجه شدند.

 ساعت 23 و 45 دقیقه روز 23 دی‌ماه سال جاری مردی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش ادعا کرد: سرنشینان مسلح یک پراید سفید رنگ با تهدید تپانچه و در نقش پلیس از من 3 هزار دلار سرقت کردند.

 

وقتی بازپرس شعبه 11 دادسرای امورجنایی تهران دستور داد تا تیمی از اداره یکم پلیس آگاهی تهران دست به تجسس‌های ویژه بزنند، مرد مالباخته در تحقیقات افسر پرونده گفت: «با پژو 206 در حال بازگشت به خانه بودم که در محله فرمانیه و خیابان آبکوه چهارم ناگهان یک پراید سفید رنگ سد راهم شد، دو مرد که می‌گفتند پلیس هستند، بدون این‌که کارت شناسایی ارائه دهند ادعا کردند دستور دستگیری من را دارند.

 

من گفتم باید با پلیس 110 تماس بگیرم که ناگهان یکی از آنها اسپری اشک‌آور به صورتم زد و آن‌زمان بود که فهمیدم آنها مأمور نیستند، در حالی‌که تصور می‌کردم قصد سرقت خودرو را دارند، به زحمت سوئیچ را برداشته و از خودرو پیاده شدم که ناگهان یکی از دزدان که تپانچه‌ای در دست داشت، با قنداق آن ضربه‌ای به پیشانی‌ام زد، در حالی که صورت و لباس‌هایم آغشته به خون شده بود، با داد و فریاد از رهگذران کمک خواستم که دزدان با سرقت 3 هزار دلار پا به فرار گذاشتند.

در حالی که هیچ سرنخی در دست نبود چهره‌نگاری یکی از دزدان صورت گرفت و در آلبوم مجرمان حرفه‌ای «علیرضا» 34 ساله که سه بار به‌خاطر مواد مخدر به زندان افتاده بود، شناسایی شد.


علیرضا خیلی زود در مخفیگاهش در یکی از میدان‌های خیابان فرجام دستگیر شد و پذیرفت به همراه دوستش به نام سعید به این سرقت مسلحانه دست زده است.علیرضا به‌کارآگاهان گفت: «سعید به من گفته بود با یکی از دوستانش به نام مرتضی که گویا از همکاران مالباخته است طرح و برنامه گروگانگیری و سرقت را ریخته بود؛

 

شب سرقت نیز با استفاده از اطلاعاتی که مرتضی در خصوص محل کار مالباخته داده بود، من و سعید به آنجا رفته و آنقدر منتظر ماندیم تا وی با یکی از دوستانش از دفتر محل کارش خارج شود، ساعت 10 شب بود وی سوار پژو 206 شد و به تعقیبش دست زدیم، در سیدخندان دوستش از خودرو پیاده شد و وی به تنهایی به سمت خانه‌اش در نیاوران حرکت کرد که در خیابانی خلوت با پراید‌مان مسیر حرکت او را بسته و می‌خواستیم این مرد را گروگان بگیریم که فرار کرد و ما دست به سرقت زدیم.

 

علیرضا افزود: تپانچه، دستبند و گاز اشک‌آور متعلق به سعید بود، من و سعید ادعا کردیم پلیس هستیم و سعید در سمت شاگرد را باز کرد، پس از چند لحظه سعید با زدن اسپری، با تپانچه اقدام به تهدید کرد اما مالباخته با مقاومت شروع به داد و فریاد کرد که سعید با وی درگیر شد و ضربه‌ای به صورتش زد. طعمه‌مان توانست سوئیچ پژو 206 را برداشته و فرار کند و در همان زمان سعید اقدام به برداشتن کیف پر از دلار وی کرد و به سرعت سوار پراید شده و از محل دور شدیم.

 

با توجه به اعتراف‌های علیرضا، دو همدست 32 و 36 ساله وی به‌نام‌های «سعید» و «مرتضی» شناسایی شدند. خیلی زود مخفیگاه سعید نیز در بزرگراه رسالت- مجیدیه جنوبی ردیابی شد و کارآگاهان با مراجعه به‌مخفیگاهش وی را دستگیر کردند، در بازرسی از خانه سعید بجز پراید در زمان سرقت یک تپانچه، یک رشته دستبند، یک اسپری و یک کیف دستی پر از اسناد و مدارک متعلق به طعمه‌هایشان پیدا شد.

 

همزمان با دستگیری سعید و اعتراف‌های وی، مأموران به مخفیگاه مرتضی در منطقه تهرانپارس و چهار راه رشید رفتند و این مرد را دستگیر کردند.مرتضی که با‌ور نداشت دستگیر شود ابتدا به کارآگاهان گفت: من هیچ‌گونه دخالتی در سرقت مسلحانه از مالباخته نداشته و ندارم. بنابر این گزارش، این داستانسرایی‌اش خیلی زود رنگ باخت و پذیرفت طراح توطئه گروگانگیری مسلحانه بوده است.

اخبار حوادث - شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------