نقشه ویژه برای سرقت پرندگان 5‌میلیاردتومانی



 اخبار حوادث - نقشه ویژه برای سرقت پرندگان 5‌میلیاردتومانی

مردی که نقشه سرقت پرندگان زینتی را طراحی و اجرا کرده بود، دستگیر شد.

   به گزارش شرق، فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری ستارخان به ماموران اعلام کرد بیش از 200قطعه پرنده زینتی متعلق به او به ارزش تقریبی پنج‌میلیاردتومان سرقت شده است. 

 

مالباخته که در زمینه تکثیر و خریدوفروش پرنده‌های زینتی و آپارتمانی فعالیت دارد، پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: «برای تکثیر و نگهداری پرندگان، ساختمانی دو طبقه در منطقه طرشت را درنظر گرفته و حتی برای اطمینان بیشتر طبقه اول ساختمان را برای نگهبانی در اختیار سرایدار قرار داده بودم.» 

 

مالباخته ادامه داد: «ساعت 9:30 روز حادثه طبق روال هر روز به محل کار خود رفتم. زمانی‌که وارد طبقه اول شدم، سرایدار را با دست و پایی بسته داخل حمام پیدا کردم. وی گفت شب پیش چند نفر به زور وارد ساختمان شدند و پس از ضرب و جرح و بستن دست و پای او پرندگان را سرقت کردند.

 

بلافاصله به طبقه دوم ساختمان رفتم و در آنجا با قفس‌های خالی بیش از صد جفت پرنده زینتی و آپارتمانی روبه‌رو شدم که ارزش برخی از جفت‌ها بیش از صد‌میلیون‌تومان بود و من حاضر به فروش آنها نبودم.»  کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت اطمینان پیدا کردند دزدی توسط فردی آشنا انجام شده و به احتمال بسیار زیاد، سرایدار نیز با سارق یا سارقان همکاری کرده است.

 

  سرایدار که مدعی بی‌گناهی بود بعد از چند جلسه بازجویی ضمن اعتراف به مشارکت در سرقت، یکی از دوستان مالباخته به نام «احمد» را به‌عنوان طراح و پیشنهاد‌دهنده سرقت معرفی کرد. او به کارآگاهان گفت: «احمد به من پیشنهاد داد در ازای پنج‌میلیون‌تومان با او همکاری کنم تا بتواند پرندگان را بدزدد.

 

من نیز به طمع دریافت این مبلغ با او همکاری کردم و شب سرقت، ابتدا او برای فریب شاکی و ماموران دست و پای مرا بست و پس از سرقت تمامی پرندگان از محل خارج شد.»  مالباخته پس از اطلاع از نقش دوست خود در این سرقت به کارآگاهان گفت: «احمـد نیز مانند من در زمینه تکثیر و خریدوفروش پرندگان زینتی فعالیت دارد اما در مقایسه با من سابقه کمتری در این حرفه دارد و نژاد پرندگانی که من نگهداری و تکثیر می‌کنم بسیار متفاوت از پرندگانی است که در بیشتر پرنده‌فروشی‌ها وجود دارد و این نوع پرندگان مشتری‌های خاص خود را دارند.»


مالباخته در ادامه به کارآگاهان گفت: «شب قبل از سرقت احمـد به محل کار من آمد و مکالمه تلفنی مرا با یکی از مشتری‌ها شنید که حاضر بود در ازای یک‌جفت از قناری‌ها مبلغ صد‌میلیون‌تومان بپردازد اما من با این مبلغ موافقت نکردم.»  کارآگاهان در ادامه با شناسایی محل سکونت احمد در شهرک قدس وی را دستگیر کردند. متهم در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شد اما پس از مواجهه حضوری با سرایدار به جرمش اعتراف و محل نگهداری پرندگان را به کارآگاهان معرفی کرد.


سرهنگ جانپرور، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به نقش خود در این سرقت، قرار قانونی توسط مقام قضایی صادر و متهمان روانه زندان شده و پرندگان نیز به صاحب آنها بازگردانده شد.»

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------