برق قمه زورگيران نيمه شب خاموش شد



اخبار حوادث - برق قمه زورگيران نيمه شب خاموش شد

اعضاي يک باند مخوف که نيمه هاي شب مسافران را سوار پرايد سفيدرنگ مي کردند و با قراردادن آنان در محاصره مثلثي برق قمه ها، اموالشان را مي ربودند، درحالي تاکنون به ۷۰فقره زورگيري اعتراف کرده اند که برخي از طعمه هاي خود را نيز مجروح کرده اند.

به گزارش خراسان، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با تشريح جزئياتي از پرونده «باند وحشت» گفت: از چندي قبل پرونده هايي در پليس آگاهي مطرح شد که نشان مي داد اعضاي يک باند خطرناک با سوارکردن جوانان و نوجوانان به يک پرايد سفيدرنگ، همه اموال آن هارا با تهديد به مرگ مي ربايند و طعمه ها را در نيمه هاي شب درحالي رها مي کنند که اسپري فلفل به صورتشان مي پاشند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: اين زورگيري ها در مناطق مختلف شهر به ويژه مکان هايي که تردد مسافران شهرستاني در آن جا زياد بود انجام مي گرفت و شاکيان اظهار مي داشتند که توسط اعضاي باند مخوف مورد ضرب و جرح نيز قرار گرفته اند.

وي اضافه کرد: با افزايش سرقت ها، گروهي از کارآگاهان با نظارت مستقيم سرهنگ ميرجليلي (رئيس اداره مبارزه با سرقت آگاهي) دستگيري اعضاي اين باند خطرناک را در دستور کار قرار دادند و بدين ترتيب عمليات اطلاعاتي براي شناسايي «دزدان نيمه شب» آغاز شد.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: با توجه به اين که اعضاي باند هنگام بيرون انداختن طعمه ها از خودرو، روي چهره آنان اسپري فلفل مي پاشيدند، مالباختگان نمي توانستند به درستي شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارند اما برخي از آنان شماره هايي را به پليس ارائه کردند که با بررسي هاي بيشتر «پازل شماره ها» درست شد و کارآگاهان موفق شدند بعد از رديابي هاي گسترده، مالک اصلي پرايد سفيدرنگ را شناسايي کنند.

سرهنگ بيدمشکي تصريح کرد: وقتي کارآگاهان دايره عمليات به سرپرستي سرگرد مطيعي، مجتمع مسکوني محل اختفاي «س» را به محاصره درآوردند او با استفاده از تاريکي شب و انداختن خود بر پشت بام هاي همسايگان متواري شد و بدين ترتيب،ماجراي دستگيري اعضاي اين باند خطرناک پيچيده تر شد.

 رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي ادامه داد: درحالي که با فرار متهم، تحقيقات پليس در بخش ديگري از اطلاعات به دست آمده متمرکز شده بود، گزارش هاي ديگري از سرقت هاي اين باند مخوف به پليس رسيد که نشان مي داد لهجه ۲ تن از اعضاي باند افغاني است.

يکي از شاکيان که دزدان کاردي را حدود ۱۵سانتيمتر در شکم او فرو کرده بودند گفت: من ۴ميليون تومان پول همراه داشتم که پرايدي مقابلم توقف کرد. وقتي مسيرم را گفتم يکي از ۲جواني که در صندلي عقب نشسته بود پياده شد و گفت: من زودتر پياده مي شوم بنابراين من بين آن ۲نفر نشستم ولي هنوز مسافتي طي نکرده بوديم که ناگهان برق چند قبضه قمه را در اطرافم ديدم.

 

آن ها با تهديد به مرگ پول هايم را گرفتند ولي در اطراف ميدان شهيد فهميده خودروي آنان در ترافيک گير کرد من که موقعيت را مناسب مي ديدم با فرياد از شهروندان کمک خواستم که ناگهان جواني که لهجه افغاني داشت کارد بزرگي را در شکمم فرو کرد. مردم به کمکم آمدند اما آنها در حالي که قمه ها را به طرف مردم گرفته بودند آن ها را ترساندند و پس از تصادف با چند خودرو گريختند.

سرهنگ بيدمشکي در ادامه خاطرنشان کرد: با اطلاعاتي که مالباخته در اختيار پليس قرارداد مشخص شد که شيوه زورگيري هاي مذکور نيز در ادامه پرونده قبلي است بنابراين کارآگاهان با هماهنگي و دستورات ويژه اي که از سوي قاضي عرب صادر شد مسير تحقيقات را به سوي سرکرده افغاني باند سوق دادند اما او با زيرکي خاصي هربار مکان اختفاي خود را عوض مي کرد.

وي گفت: با توجه به اهميت موضوع،تلا ش هاي پليس با استفاده از منابع و مخبران محلي به طور شبانه روزي ادامه يافت تا اين که کارآگاهان به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد جوان افغاني در محله معروف به «دزد بازار» تردد دارد که پس از چند روز تعقيب و مراقبت و جمع آوري اطلاعاتي از چهره فرضي سرکرده باند، وي شناسايي و در چنگ پليس گرفتار شد.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي يادآور شد: با اعترافات اين فرد، ۳ عضو ديگر اين باند مخوف که ۲تن از آنان افغاني هستند دستگير شدند و در بازرسي از مخفيگاه هاي آنان تعداد زيادي انواع گوشي هاي تلفن، لپ تاپ و مدارک طعمه ها کشف شد.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي افزود: سرکرده و اعضاي اين باند که بين ۲۰ تا ۲۲سال دارند و در نيمه هاي شب اقدام به زورگيري مي کردند تاکنون به ۷۰ فقره سرقت از مسافران اعتراف کرده اند. اين درحالي است که بررسي هاي پليس نشان مي دهد افراد ديگري مرتبط با اعضاي اين باند فعاليت مي کردند که دستگيري آنان با دستورات قضايي ادامه دارد.

وي در پايان از شهروندان خواست در صورتي که با اين شيوه طعمه زورگيري هاي اين باند مخوف شده اند به دايره عمليات اداره مبارزه با سرقت  پليس آگاهي خراسان رضوي مراجعه کنند.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------