کلاهبرداری خواهر از برادر در فضای مجازی



رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فارس (فتا) گفت:خواهری که با استفاده از فضای مجازی به حساب بانکی برادرش در شیراز دستبرد زده بود ، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ، سرهنگ سید موسی حسینی افزود: در پی شکایت جوانی مبنی بر کسر 30 میلیون ریال در چند مرحله از موجودی حساب بانکی متعلق به او ، پرونده ای در این زمینه در پلیس فتا تشکیل شد.

وی ادامه داد:در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به صورت خرید شارژ تلفن همراه صورت گرفته و در ادامه با بررسی های فنی و تخصصی معلوم شد این برداشت ها توسط خواهر شاکی انجام شده است .

حسینی اظهار کرد:با احضار خواهر شاکی به پلیس فتا ، وی در ابتدا منکر انجام هر گونه عمل مجرمانه شد اما با رو به رو شدن با مستندات و ادله موجود ، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد .

رییس پلیس فتا فارس گفت:متهم دلیل انجام این عمل مجرمانه خود را انتقام گیری از شاکی بیان کرد و مدعی شد ، از مدتی قبل درصدد ضربه زدن به برادرش بوده و با در دست داشتن اطلاعات حساب بانکی وی مبادرت به برداشت غیرمجاز از این حساب کرده است.

حسینی افزود:افرادی که ازخدمات الکترونیکی بانک ها برای انجام امور مالی و پرداخت های خود بهره می برند باید نسبت به نگهداری اطلاعات کاربری خود توجه و دقت لازم داشته باشند و همواره باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که با در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی و کاربری خود به دیگران، احتمال این که در آینده از این اطلاعات سوء استفاده شود ، وجود دارد.


  اخبار  حوادث  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------