صدور كيفرخواست متهم كودك‌آزاري منجر به قتل در ساوه



تبسم را بيهوش و با بدني كبود به بيمارستان ساوه بردند. مادر دختربچه‌اش را به پرستارها تحويل داد و گفت دخترم ناگهان بدحال شد و از حال رفت. همان وقت پزشكان بيمارستان دختربچه را معاينه كردند و آثار كبودي و آزار جنسي را روي بدنش ديدند. تلاش پرسنل بيمارستان براي به هوش آمدن تبسم آغاز شد و همزمان پليس ساوه نيز به بيمارستان آمد تا جزييات اين ماجرا را جويا شود.

 به گزارش تابناك؛ در نهايت تبسم به كما رفت و تلاش پزشكان براي به هوش آمدن او بي‌نتيجه ماند. كبودي‌هاي زياد روي بدنش و ضربه‌هاي وارد شده به سرش شديدتر از آن بود كه با اقدامات بيمارستاني در ساوه به هوش بيايد. تبسم را به بخش مراقبت‌هاي ويژه منتقل كردند. اما سرانجام روز بعد يعني ٩ مردادماه تبسم به علت شدت ضربه‌هاي وارد شده به سرش به ‌دليل افت ناگهاني سطح هشياري روي تخت بيمارستان جان باخت.

 

بلافاصله با اعلام اين گزارش، مسوولان قضايي و انتظامي در بيمارستان شهيد مدرس ساوه حاضر شدند و ضمن صدور دستورات لازم، قاضي دادگاه كيفري و بازپرس پرونده، تحقيقات تخصصي را آغاز كردند. ازسوي ديگر پس از بررسي‌هاي قضايي و انتظامي و با توجه به اظهارات متناقض مادر كودك در بازجويي‌ها احتمال كودك آزاري قوت گرفت. مادر تبسم تحت بازجويي قرار گرفت و مدعي شد كه از ماجراي كودك‌آزاري خبر ندارد و نمي‌داند كه چه اتفاقي براي دخترش رخ داده است.

 

 متهم اصلي قتل تبسم مردي است كه پس از جنايت تلاش كرده بود با پاك كردن فيلم‌هاي گوشي‌ و دوربين مداربسته ردپايي از خود به‌جا نگذارد. اظهارات مادر تبسم و كسي كه همراه او راهي بيمارستان شده بود مشكوك به‌نظر مي‌رسيد و آنها هر بار داستان تازه‌اي را درباره اينكه چه اتفاقي براي دختربچه رخ داده به زبان مي‌آوردند. مادر تبسم از مدتي قبل با شوهرش دچار اختلاف شده و آنها تصميم به جدايي از هم گرفته بودند. به همين دليل راهي دادگاه خانواده شده بودند كه پرونده آنها هنوز در جريان است و حكم طلاق صادر نشده. با اين حال از آن به بعد زن جوان جدا از همسرش و به همراه دخترش زندگي مي‌كرده است.

 

هادي ملكي، رييس دادگستري شهرستان ساوه درباره اين پرونده گفت: از زماني كه اورژانس اجتماعي ماجراي كودك‌آزاري را به پليس و دستگاه قضايي گزارش كرد تحقيقات شروع شد. با توجه به اظهارات متناقض مادر كودك در بازجويي‌ها و تحقيقات انجام شده، وي به همراه ٢ نفر ديگر بازداشت شدند.

 

متهم اصلي پرونده مردي جوان است كه شواهد كشف شده حاكي از آن است كه كودك‌آزاري توسط وي صورت گرفته است. اين مرد و ٢ متهم ديگر سعي داشتند با از بين بردن مدارك و شواهد، پليس و دستگاه قضايي را گمراه كنند اما فيلم‌هاي حذف شده دوربين‌هاي مدار‌بسته و همچنين موبايل متهم بازيابي و مشخص شد كه صدمات منجر به مرگ مغزي كودك، از سوي وي وارد شده.

 

در نهايت او به كودك آزاري منجر به قتل اعتراف كرد و هم‌اكنون متهمان در بازداشت به سر مي‌برند. ديروز كيفرخواست پرونده قاتل تبسم بعد از نزديك به يك‌ماه صادر شد. درباره تشكيل پرونده در دادسراي ساوه با نظارت مستقيم دادستان كيفرخواست براي قاتل صادر و پس از طي مقدمات قانوني به دادگاه ارسال شده است.

 

دستگاه قضايي پيگير اين پرونده است و در سريع‌ترين زمان ممكن دادگاه اين پرونده تشكيل و حكم صادر خواهد شد. نظريه پزشكي قانوني در خصوص كودك آزاري نيز واصل شده است و اين موضوع نيز در حال تحقيقات مقدماتي در دادگاه كيفري استان است و به زودي اعلام نظر خواهد شد. در اين پرونده يك نفر به اتهام قتل در بازداشت به‌سر مي‌برد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------