نویسنده57ساله ای که چندکتاب منتشر کرده،به اتهام تجاوز به چند دختر زیر 25سال محاکمه شد



کیفرخواست علیه مردی که به بهانه کار تحقیقاتی اقدام به فریب و تهدید دختران جوان می‌کرد، در داسرای ارشاد تهران صادر شد.

به گزارش شرق؛ کیفرخواست صادره برای این مرد دو بخش دارد. به همین دلیل بخشی از پرونده که مربوط به تهیه فیلم مستهجن است، در دادگاه انقلاب و عمومی تهران رسیدگی خواهد شد و بخش دیگری از پرونده که مربوط به آزار و تجاوز به قربانیان است، در دادگاه ارشاد رسیدگی  می‌شود.  دهقانی دادیار در غیاب بازپرس شعبه ۶ دادسرای ارشاد تهران که مرحله تحقیقات این پرونده را برعهده داشت، خبر دستگیری و شروع تحقیقات درباره  شکایت طرح‌شده از این مرد را اعلام کرده و خبر داده بود پس از دستگیری او، خانه‌اش  بررسی شد و اسناد و مدارکی دال بر دیگر جرائم نیز به دست آمد.

 

متهم ۵۷ ساله با طرح این ادعا که نویسنده است و برای کتاب جدیدش به کار تحقیقی، نظرسنجی و مصاحبه نیاز دارد، اقدام به اغفال دختران جوان می‌کرد.

 

او با چرب‌زبانی و اغفال دختران به این بهانه که شما جوان و خوش‌فکر هستی و باید با شما مصاحبه کنم، با آنها قرار حضوری می‌گذاشت و بعد با این حرف‌ها مانند من جای پدربزرگ شما هستم، آنها را اغفال و بعد در ارتباط پیشروی می‌کرد تا جایی که کار به ارتباط جنسی می‌رسید.  به گفته بازپرس دهقانی، در برخی از موارد نیز قربانیان خود را در اماکن عمومی بسیار خلوت مثل کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و در زمان‌هایی خاص که رفت‌وآمد در آنجا نبوده است، مجبور به نوع خاصی از معاشرت جنسی می‌کرد.

 

دهقانی ادامه ‌‌داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده بیشتر قربانیان دختران جوانی هستند که زیر ۲۵ سال دارند؛ البته نباید فراموش شود که این آقا واقعا نویسنده است و چند کتاب او نیز منتشر شده است. به‌هرحال، او به شیوه‌های مختلف روی ذهن قربانیان خود کار می‌کرد و پس از جلب اعتماد آنها به‌مرور اهداف بی‌شرمانه و غیرانسانی خود را که در زمینه سوءاستفاده جنسی از این دختران بود، عملی می‌کرد. در مواردی هم که طعمه‌ها پس از پی‌بردن به اهداف شیطانی این مرد از ادامه رابطه با او خودداری می‌کردند، او با تهدید و ارعاب و بیان اینکه فیلم‌هایی را که تهیه کرده است به خانواده‌های آنها نشان می‌دهد، آنها را مجبور به ادامه رابطه می‌کرد. 

 

این مقام قضائی افزود: با توجه به اظهارات چند شاکی که برای طرح شکایت مراجعه کرده‌اند، مشخص شده متهم به این شیوه هم‌زمان از چند نفر از قربانیان خود سوءاستفاده می‌کرده ‌است. حتی در مواردی قربانیان را مجبور به ترک تحصیل یا مرخصی موقتی از دانشگاه می‌کرد تا بتوانند بیشتر در خدمت او باشند. این متهم با تهدید، آنها را گاهی مجبور می‌کرد به یک مغازه بروند و به نحوی با مغازه‌دار صحبت کنند که او تحریک شود. متهم از قربانیان می‌خواسته از این رفتار خود فیلم بگیرند و برای او بفرستند یا وقتی سوار تاکسی می‌شوند، با لمس راننده او را وادار به واکنش کنند. در یکی، دو مورد قربانیان که دیگر تحمل رفتارهای این مرد متجاوز را نداشته‌اند، قصد خودکشی داشتند. در پرونده اخیر این متهم با اتهامات صدمه عمدی، تشویق به فساد و فحشا و تهیه فیلم مستهجن و تهدید به انتشار فیلم‌های مستهجن روبه‌روست و حداقل شش قربانی شناسایی شده‌اند، اما حتی برخی از قربانیان در پی تماس مقامات قضائی از ترس آبرویشان حاضر به شکایت نشده‌اند و در نهایت قرار مجرمیت و کیفرخواست پرونده با چهار شاکی صادر شد. 

 

 

به گفته بازپرس پرونده، شاکیان چنین پرونده‌هایی اطمینان داشته باشند که حتی اگر به‌تنهایی در دادسرای ارشاد حاضر شوند، به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد و با توجه به قید رعایت حریم خصوصی ضرورتی برای حضور والدین‌شان وجود ندارد.

 

صدور قرار مجرمیت این متهم در حالی است که پزشکی قانونی داشتن اختلال روانی تحریک‌پذیری این متهم را تأیید کرده است، ولی میزان اختلالات او در حدی نیست که رافع مسئولیت کیفری او باشد. بازپرس پرونده نیز معتقد است او رفتاری جامعه‌ستیز و سابقه مشکل روانی دارد. علاوه ‌بر این موارد متهم یک سابقه کیفری مشابه در اصفهان دارد که سال قبل به تحمل کیفر محکوم شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------