ورود به سينما ترفند مرد مسافركش براي كلاهبرداري



اخبار,اخبارحوادث,كلاهبرداري

 

 اخبارحوادث - ورود به سينما ترفند مرد مسافركش براي كلاهبرداري

 علاقه چند زن براي ورود به دنياي بازيگري، مرد مسافر‌كش را به طمع انداخت تا با ايجاد يك سايت اينترنتي و وعده ورود آنها به عرصه سينما، ده‌ها ميليون تومان از طعمه‌هايش كلاهبرداري كند. مرد كلاهبردار پس از اقدامات اطلاعاتي از سوي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تهران دستگير شد.

همه‌چيز از زماني شروع شد كه وكيل زني به نام الميرا كه در يكي از كشورهاي خارجي زندگي مي‌كند، به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تهران مراجعه كرد و از كلاهبرداري يك مرد مسافركش خبر داد. او در اظهاراتش به ماموران گفت كه موكلش چندي پيش با اين مرد مسافر‌كش در فضاي مجازي آشنا شده و زماني كه او از علاقه موكلم به دنياي بازيگري و سينما آگاه شد، نقشه كلاهبرداري از او را كشيد.

پس از اظهارات وكيل مالباخته پرونده‌يي براي بررسي اين موضوع تشكيل و بررسي‌ها براي دستگيري مرد كلاهبردار آغاز شد. در ادامه تحقيقات، ماموران پليس فتا متوجه شدند متهم در نخستين ارتباطش با شاكي، خود را به عنوان «كاشف استعدادهاي ناشناخته در دنياي بازيگري و مرتبط با كارگردانان مشهور» معرفي و با چرب زباني و تسلط به برخي اصطلاحات بازيگري، اعتماد اين زن را جلب كرده بود.

با كشف اين سرنخ، ماموران دوباره اين سايت را مورد بررسي بيشتر قرار دادند و موفق شدند تمام صحبت‌هاي متني رد و بدل شده بين فرد كلاهبردار و زن قرباني را بازخواني كنند و در نهايت متوجه شدند كه اين فرد با گرفتن چند تست بازيگري صوري از او، به وي گفته كه در تست‌هاي بازيگري قبول شده و با اين شيوه اشتياق زن را براي ورود به دنياي بازيگري چند برابر كرده بود.

سرهنگ محمد مهدي كاكوان، رييس پليس فتاي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه اين فرد تسلط خوبي به اصطلاحات دنياي هنر و به خصوص تئاتر و سينما داشته است، گفت: اين فرد پس از اينكه توانست اميدواري لازم را براي ورود به دنياي بازيگري و سينما در زن ايجاد كند، بهانه تراشي كرده و به او گفته كه چون تحصيلات مرتبط با بازيگري و سابقه بازيگري ندارد بايد مبلغ كلاني را به وي بپردازد تا او گواهينامه‌ گذراندن دوره بازيگري را براي زن صادر كند.

 

زن كه با اين حرف مرد متقاعد شده بود، مبلغي نزديك به پنج هزار يورو به او پرداخت كرده و پس از آن منتظر مي‌شود تا گواهينامه بازيگري براي او صادر شود. اما هرچه صبر مي‌كند از او خبري نمي‌شود. با شكايت اين زن به پليس فتا، ماموران وارد عمل شده و پس از بازبيني سايتي كه مرد مسافركش با استفاده از آن از زن علاقه‌مند به بازيگري كلاهبرداري كرده بود، وي را دستگير كردند. سرهنگ كاكوان با بيان اينكه اين فرد پس از دستگيري از سوي پليس فتا به جرم خود اعتراف كرد، گفت: متهم 32 ساله اين پرونده با استفاده از اين شگرد، از سه زن ديگر نيز كلاهبرداري كرده است.

كاكوان با تاكيد بر اينكه هيچ يك از سه قرباني ديگر، شكايتي در اين باره مطرح نكرده‌اند، افزود: اين فرد قبل از اينكه با راه‌اندازي سايت اقدام به كلاهبرداري كند، با خودروي خود در حوالي پارك دانشجو مسافركشي مي‌كرد و چون دانشجويان تئاتر و تعدادي از بازيگران مسافرش بودند، در خلال صحبت‌هايي كه آنها با هم داشتند، با مفاهيم و اصطلاحات دنياي هنر و بازيگري آشنا شده بود.

از سوي ديگر وقتي اشتياق بسياري از جوانان را براي ورود به دنياي بازيگري مشاهده كرده بود، تصميم مي‌گيرد تا با مطرح كردن اين ادعا كه مي‌تواند آنها را وارد سينما كند، كلاهبرداري را آغاز كند.

رييس پليس فتاي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: پليس پس از دستگيري اين فرد، به دنبال يافتن ديگر شكات اين پرونده است ولي با توجه به اينكه تنها رد باقيمانده از اين قربانيان، يك اكانت اينترنتي غيرفعال است، متهم با پرونده فعلي در اختيار مقام قضايي قرار گرفته است.


 اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------