جنايت مسلحانه و شرارت در کارنامه «باند خرگوش»




 اخبار حوادث -  جنايت مسلحانه و شرارت در کارنامه «باند خرگوش»

۴ عضو باند معروف به «خرگوش» در حالي توسط پليس اطلاعات و امنيت خراسان رضوي و با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي دستگير شده اند که اتهامات سنگيني مانند جنايت مسلحانه و شرارت در کارنامه سياه آنان به چشم مي خورد.

به گزارش خراسان، ساعت 4:30 بيست و نهم فروردين سال گذشته، ماموران کلانتري طرق مشهد در پي دريافت خبري مبني بر هجوم ۲ نقابدار مسلح به يک منزل مسکوني در منطقه جيم آباد، بلافاصله به محل اعلام شده عزيمت کردند.

 زني به نام «هـ.ر» به ماموران گفت: وقتي در منزل را باز کردم ناگهان ۲ جوان با صورت هاي پوشيده که هر دو مسلح نيز بودند وارد منزلم شدند و پسر ۱۹ساله ام به نام «يحيي» را با شليک گلوله مجروح کردند و از محل گريختند ما نيز پسرم را که از ناحيه هر دو پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به بيمارستان منتقل کرديم.

بنابراين گزارش، مصدوم اين حادثه که در بيمارستان آخرين نفس هايش را مي کشيد مدعي شد نقابداران مسلح از اقواممان بودند که مرا با شليک گلوله مجروح کردند مصدوم اين حادثه ساعاتي بعد نيز بر اثر عوارض ناشي از اصابت گلوله جان سپرد.

 با اعلام ماجراي قتل مسلحانه به قاضي ويژه قتل عمد، دقايقي بعد تحقيقات قضايي توسط قاضي «موحدي راد» آغاز شد و مهاجمان مسلح تحت تعقيب قرار گرفتند. اين در حالي بود که بررسي ها نشان مي داد عاملان جنايت به کشور افغانستان متواري شده اند.

گزارش خراسان حاکي است: با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي شعبه ۸۰۵ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد، بررسي هاي اطلاعاتي در اين باره ادامه يافت و مشخص شد که سرکرده باند، به «خرگوش» معروف و به اتهام شرارت و اوباشگري نيز تحت تعقيب است.

ادامه تحقيقات بيانگر آن بود که عاملان جنايت مسلحانه خودروي پرايدي را از يکي از روستاهاي مجاور محل قتل سرقت کرده اند، اما پس از ارتکاب قتل و هنگام فرار خودرو در بيرون از روستا واژگون شده است که با پيدا شدن خودرو بررسي هاي کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي وارد مرحله جديدي شد.

رئيس پليس اطلاعات و امنيت خراسان رضوي روز گذشته در تشريح چگونگي دستگيري اعضاي باند مخوف معروف به خرگوش گفت: در پي بروز برخي شرارت هاي خياباني در مناطق حاشيه اي مشهد، بررسي هاي پليس در اين باره آغاز و مشخص شد که برخي از اعضاي باند شرارت به کشور افغانستان گريخته اند.

 سرهنگ شيرمحمدي افزود: پس از چند ماه فعاليت اطلاعاتي و ردزني هاي پليسي، ماموران انتظامي با استفاده از منابع و مخبران متوجه شدند سرکرده باند که معروف به «خرگوش» است دوباره از مرز وارد کشور شده است.

 وي تصريح کرد: ماموران پليس اطلاعات و امنيت در يک عمليات هماهنگ و پوششي سرکرده باند را به همراه ۲ تن از برادرانش در شهرک شهيدرجايي مشهد دستگير کردند.

سرهنگ شيرمحمدي تصريح کرد: در ادامه عمليات نيز يکي ديگر از اعضاي مرتبط با اين باند که در امر خريد و فروش سلاح و شرکت در نزاع و درگيري هاي مسلحانه نقش دارد در مخفيگاهش واقع در بازه شيخ مشهد به دام افتاد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ۴ متهم دستگير شده که بين ۲۴ تا ۲۸ سال دارند در حالي به مقامات قضايي معرفي شده اند که بررسي هاي پليس نشان مي دهد آنان علاوه بر شرارت و اوباشگري، اتهام جنايت مسلحانه را نيز در کارنامه سياه خود دارند.

 رئيس پليس اطلاعات و امنيت خراسان رضوي همچنين افزود: در بازرسي از مخفيگاه متهمان، تعدادي چماق، شمشير و تبرزين کشف شده است. 

 

اخبار حوادث - خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------