فاجعه در برلین، محاکمه در تهران




 اخبار حوادث - فاجعه در برلین، محاکمه در تهران

پرونده جنجالی مردی که در برلین یک زن ایرانی را به طرز وحشیانه‌ای شکنجه کرده بود، دیروز مقابل قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

به گزارش فرهیختگان، «عبدالله» متهم به قطع ناخن‌ها، بینی و برخی اعضای بدن «بنفشه» با چاقو است، اما حالا وکیل بنفشه، موارد جدیدی را نیز در این پرونده مطرح کرده است؛ مواردی مبنی‌بر ادعای ورود به عنف و تجاوز. دیروز با توجه به طرح مسائل جدید، پرونده بار دیگر به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

صبح نهم آبان 91 بود که پلیس برلین آلمان باخبر شد یک زن 36 ساله ایرانی به نام بنفشه در خانه‌اش در محله «شونه برگ» مورد حمله وحشیانه قرار گرفته است. رسیدگی ویژه به پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و بنفشه که تا سر حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد و به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند. پلیس آلمان با توجه به مدارک کشف‌شده در محل درگیری، نوک پیکان اتهام را به سوی مرد 45 ساله‌ای به نام عبدالله برد؛ مردی که تابعیت هلندی و اصلیت ایرانی- عراقی داشت. پس از کشف این مدارک، تصویر عبدالله در رسانه‌های آلمان منتشر شد و پلیس از مردم آلمان خواست که برای دستگیری این مرد خطرناک همکاری کنند.

همچنین پلیس برلین در اطلاعیه‌ای تصریح کرده بود که این مرد از طریق اینترنت با زنان ایرانی‌ ارتباط عاشقانه برقرار می‌کرده و آنها را به تله می‌انداخته است.

با انتشار این خبر در رسانه‌های ایران، پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از مدتی متوجه شد که عبدالله از آلمان خارج شده و از مرز ترکیه وارد ایران شده است.

پس از تایید این موضوع، پلیس آگاهی تهران پیگیر ماجرا شد و با اطلاعاتی که از اینترپل گرفت، به تعقیب مرد شکنجه‌گر پرداخت. به این ترتیب عصر بیست‌وششم آبان 91، عبدالله در مسیر تهران بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او خبرهای منتشرشده در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را کذب دانست و گفت: «می‌خواستم با بنفشه ازدواج کنم ولی به‌خاطر اختلاف شدید با هم درگیر شدیم و با چاقو اعضای بدنش ازجمله بینی و انگشتانش را قطع کردم.»

با توجه به اعترافات مرد شکنجه‌گر، کیفرخواست پرونده صادر و به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نشست رسیدگی به این پرونده که دیروز به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.

پس از آن وکیل شاکی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: «موکلم و دخترش که حالا 12 سال دارد در آلمان هستند و من پیگیر پرونده‌شان هستم.»

او در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «بنا بر اظهارات موکلم، عبدالله که پیشتر به‌خاطر انتشار تصویرهای خصوصی همسرش در اصفهان به زندان محکوم شده و تحت تعقیب پلیس بود به آلمان رفته و به بهانه کمک به موکلم و دختر 10 ساله‌اش که در برلین ساکن بودند و به زبان آلمانی تسلط کامل نداشتند، با آنها طرح دوستی ریخته و به خانه آنها رفت و آمد کرده بود، تا اینکه یک روز مقابل خانه بنفشه کمین کرده و هنگامی که دخترش قصد رفتن به مدرسه را داشته مانع او شده است.»

این وکیل دادگستری ادامه داد: «عبدالله دست و پای موکلم و دخترش را با چسب بسته و آنها را با چاقو تهدید کرده بود. او سپس دختربچه را در اتاق زندانی کرده و موکلم را تا سر حد مرگ شکنجه داده است. این مرد اعضای بدن موکلم را با چاقو و قیچی قطع کرده بود تا اینکه ساعتی بعد یک مرد دوچرخه‌سوار صدای ناله‌های موکلم را شنیده و پلیس را با خبر کرده بود. حالا با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین تحقیقات پلیس آلمان، برای عبدالله به اتهام شروع به قتل بنفشه، جرح عمدی منجر به نقص عضو، مخفی کردن دختر خردسال موکل و همچنین آزار بنفشه، تقاضای مجازات دارم.»

 در این بین هیات قضایی ادامه نشست را پشت درهای بسته و غیرعلنی ادامه داد و در پایان، پرونده را برای رفع برخی نواقص درباره ورود به عنف و ادعای تجاوز، به دادسرای جنایی برگرداند. بعد از رفع این ایرادات عبدالله بار دیگر محاکمه خواهد شد.


  اخبار حوادث - فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------