سرقت بعد از تعقیب طعمه




اخبار حوادث  - سرقت بعد از تعقیب طعمه

 گروهی از مجرمان سابقه‌دار که با تعقیب افراد و تخریب خودرو آنها اقدام به سرقت‌های گسترده در تهران و شهرهای اطراف کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش شرق، ماموران اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی وقوع سرقت‌های مشابه از داخل خودروهای پارک‌شده به تحقیق در این‌باره پرداختند.

 

گروهی از سارقان در این دزدی‌ها با شکستن شیشه یا تخریب در صندوق عقب خودرو اقدام به سرقت می‌کردند. با بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد تمامی این افراد پس از مراجعه به مراکز مالی و تجاری، به‌ویژه شعب بانکی و صرافی‌‌ها مورد سرقت قرار گرفته‌اند. مالباختگان گفتند کیف حاوی اموال‌شان را در خودرو گذاشته‌ و برای دقایقی خودرو را ترک کرده‌ بودند اما پس از مراجعه متوجه سرقت شدند. کارآگاهان با توجه به‌دلایل به‌دست‌آمده اطمینان پیدا کردند سارقان ابتدا مالباختگان را در مراکز تجاری شناسایی می‌کنند و پس از تعقیب آنها در فرصتی مناسب دست به دزدی می‌زنند.

 

ماموران با مراجعه به برخی محل‌های سرقت، تصاویر زمان سرقت‌ها را از دوربین‌های مداربسته به دست آوردند و با بررسی این تصاویر، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت شدند و فهمیدند سارقان علاوه بر موتوسیکلت، با استفاده از انواع خودروهای سواری پژو به‌ویژه پژو206 و پرشیا و همچنین پراید، مالباختگان را تعقیب کرده‌اند.

 

در نهایت سه‌نفر از مجرمان سابقه‌دار به نام‌های امید 30ساله، بهزاد 36ساله و جواد 34ساله که بارها به اتهام ارتکاب سرقت داخل خودرو و کیف‌‌قاپی دستگیر شده بودند، شناسایی و در مخفیگاه‌هایشان در شهرهای اطراف تهران دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌ها به ده‌هافقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف پایتخت و همچنین شهرهای حاشیه‌ای تهران اعتراف کردند. علاوه بر آن، متهمان در اظهارات خود گفتند در چندین‌فقره از سرقت‌هایشان با تعقیب خودروهای ویژه پخش مواد غذایی و پس از پایان کار آنها، با اطمینان از وجود وجه نقد داخل این خودروها مرتکب سرقت شده‌اند.

 

متهمان همچنین اعتراف کردند در برخی سرقت‌ها برای مجبورکردن مالباختگان به ترک خودرو، لاستیک آنها را پنچر می‌کردند. در ادامه سایر اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ‌کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره کیف‌قاپی به شیوه و شگردهای مختلف، گستردگی مناطق سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و دیگر شهرها، تحقیق از این افراد ادامه دارد.»


  اخبار حوادث  - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------