دستگیری شهردار مکزیک در ماجرای قتل‌عام



 اخبار حوادث  - دستگیری شهردار مکزیک در ماجرای قتل‌عام

این شهردار و همسرش با کارتل قاچاقچیان موادمخدر همکاری داشتند

پلیس مکزیک پس از هفته‌ها جست‌وجو، شهردار سابق ایگوالا و همسرش را در رابطه با کشتار عده‌ای از دانش‌آموزان دستگیر کرد.

به گزارش ایران، «خوسه لوییس آبارکا» و همسرش «ماریادی پنیدا» پس از حمله پلیس به دانش‌آموزان مکزیکی و کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها و ناپدید شدن 43 دانش‌آموز بیگناه تحت تعقیب قرار داشتند.

این زوج که با یکی از کارتل‌های موادمخدر مکزیک در ارتباط بودند یک روز پس از پیدا شدن گور دسته‌جمعی عده‌ای از دانش‌آموزان در مکزیک ناپدید شده بودند. پلیس برای پیدا کردن این زوج به جست‌وجوی خانه به خانه در ایگوالا و مکزیکوسیتی پرداخت و در نهایت توانست شهردار فراری و همسرش را در خانه‌‌ای در جنوب غرب مکزیک دستگیر کند.

به گزارش پلیس حدود یک ماه قبل و در روزی که همسر این شهردار مراسمی را برپا کرده بود تعدادی دانش‌آموز معترض به شیوه‌های تبعیض‌آمیز استخدامی قصد بر هم زدن مراسم را داشتند که به دستور این زن از سوی پلیس بازداشت شدند. از آنجا که این زوج با کارتل بزرگی در مکزیک نیز در ارتباط بودند دانش‌آموزان بازداشت شده در یک درگیری مسلحانه به کارتل‌ها سپرده شدند که در نتیجه این درگیری شش دانش‌آموز کشته و 25 نفر زخمی و 43 تن دیگر نیز با سرنــــوشتی نامعلوم ناپدید شدند.

این دانش‌آموزان عضو یک گروه فعال چپگرا بودند که حضورشان در محل باعث نگرانی مقامات شده بود. در حالی که پلیس فدرال برای رسیدگی به این پرونده وارد عمل شده بود چند هفته پیش در جریان تحقیقات گوری دسته‌جمعی در چند کیلومتری محل درگیری کشف کرد که 38 جسد نوجوان ناشناس در آن قرار داشت.

با وجود گذشت چند هفته از کشف این اجساد هنوز هویت آنها مشخص نشده اما پلیس احتمال می‌دهد که این اجساد متعلق به همان دانش‌آموزان گمشده است.تا به حال مأموران فدرال علاوه بر شهردار سابق ایگوالا و همسرش و چند مأمور پلیس، چند تن از اعضا و رهبر کارتل قاچاق را نیز دستگیر کرده‌اند که سردسته این گروه اعتراف کرده به دستور همسر شهردار ایگوالا به دانش‌آموزان تیراندازی کرده‌اند.

هنوز سرنوشت دانش‌آموزان ناپدید شده مشخص نشده اما پلیس امیدوار است با دستگیری این زوج لایه‌های مبهم این فاجعه نیز آشکار شود.

 

 اخبار  حوادث  - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------