آغاز دوباره تحقیقات جنایی ٥سال بعد از قتل




 اخبار حوادث  - آغاز دوباره تحقیقات جنایی ٥سال بعد از قتل

 پرونده قتل جوانی که پنج‌سال قبل با ضربات چاقو کشته شده بود؛ بار دیگر روی میز بازپرس جنایی قرار گرفت تا تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کند. این اتفاق پس از آن رخ داد که قضات با پرداخت دیه از بیت‌المال مخالفت کردند.

به گزارش شرق  ماموران پلیس تهران، پنج‌سال قبل جسد جوانی به نام شروین را پیدا کردند. مطابق گفته‌ شاهدان، یک‌زن و مرد به جان شروین افتاده و او را با ضربات چاقو زده‌ بودند اما قبل از اینکه شاهدان به نزدیکی شروین برسند، آنها پا به فرار گذاشتند و زمانی که مردم بالای سر جوان زخمی حاضر شدند او دیگر توان صحبت‌کردن نداشت و دقایقی بعد جان خود را از دست داد.


خانواده شروین در جریان تحقیقات به پلیس توضیح دادند او جوانی کوشا بود که در یک آژانس کار می‌کرد و با کسی دشمنی نداشت. آنها گفتند اصلا نمی‌توانند حدس بزنند چه کسی این کار را کرده ‌است. وقتی تلفن همراه شروین و روابط او مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد پسر جوان از مدت‌ها قبل با دختری به نام لیدا آشنا شده بود و آنها هرازگاهی با هم بیرون می‌رفتند. همچنین مشخص شد شروین به دوستانش گفته‌ بود دختری به نام لیدا را دوست دارد و تصمیم گرفته با او ازدواج کند، فقط منتظر است کمی وضعیت مالی‌اش بهتر شود. لیدا می‌توانست سرنخی به ماموران پلیس بدهد اما بازجویی از این دختر هم ماموران را به جایی نرساند.


هرچند او تایید کرد با شروین ارتباط داشت، مدعی ‌شد مشکلی در این ارتباط نبود و آنها همدیگر را دوست داشتند.  این دختر گفت: «چندماه قبل وقتی به‌عنوان مسافر سوار ماشین شروین شدم با او آشنا شدم و ارتباط‌‌مان شکل گرفت. شروین در این رابطه خیلی جدی بود و می‌گفت بهتر است همدیگر را بیشتر بشناسیم و بعد با هم ازدواج کنیم.


من هم موضوع را به مادرم گفته ‌بودم. شروین تصمیم گرفت با مادرم صحبت کند و بگوید برای اینکه با من بیشتر آشنا شود با هم بیرون می‌رویم و در صورتی که به توافق برسیم، ازدواج خواهیم کرد. از آنجایی که برادران من بسیار متعصب بودند مادرم به من و شروین گفت بهتر است طوری رفت‌وآمد کنید که برادرانم متوجه نشوند. ما خیلی احتیاط می‌کردیم و مساله‌ای هم بین ما نبود، به همین دلیل من هم نمی‌دانم شروین به چه دلیل کشته‌ شده ‌است.»
تحقیقات ماموران فاش کرد لیدا قبل از شروین با ‌پسری دوست بود که برادرانش او را کتک زده‌ بودند و رابطه آنها به همین دلیل همین به‌ هم خورده بود. به این ترتیب برادران لیدا بازداشت شدند اما مدعی‌ شدند از ارتباط خواهرشان خبر نداشتند و نمی‌دانستند با کسی دوست ‌است.


بررسی‌های ماموران به این بازجویی‌هاختم نشد، آنها از شاهدان خواستند تا مشخصات چهره زن و مردی را که با مقتول درگیر بودند، بدهند. بسیاری از شاهدان نیز اعلام کردند زن جوان را ندیدند و نمی‌توانند مشخصاتی بدهند اما مشخصات مرد جوان را دادند و تصویر فرضی متهم به دست آمد.


ماموران، جوانی را که قبلا لیدا را دوست داشت، شناسایی و او رابازداشت کردند. همچنین به یکی از برادران دختر جوان نیز مشکوک شدند و او را نیز بازداشت کردند. این دو جوان به قتل اعتراف نکردند اما با توجه به مدارکی که در پرونده وجود داشت و تناقض‌گویی‌های متهمان، قرار مجرمیت توسط بازپرس برای آنها صادر شد. دادستانی نسبت به این قرار ایراداتی را وارد کرد و زمانی که پرونده برای رفع ایرادات به شعبه بازپرسی بازگردانده شد، اولیای‌دم که به‌دلیل طولانی‌شدن روند بازپرسی، مایوس شده‌ بودند اعلام کردند حالا که قاتلی شناسایی نشده ‌است درخواست دارند از بیت‌المال به آنها دیه پرداخت شود.


این بار پرونده به دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده‌ شد. وقتی قضات شعبه٧٤ دادگاه کیفری ‌استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی تشکیل جلسه دادند، به این نتیجه رسیدند که با توجه به مشخص‌نشدن سرنوشت دومظنون و آزادی آنها با وثیقه و همچنین با توجه به اینکه هنوز تکلیف قرار مجرمیت صادرشده در این پرونده معلوم نیست بنابراین دادسرا باید علاوه‌بر مشخص‌کردن تکلیف قرار مجرمیت، تحقیقات لازم از مظنونان را نیز انجام دهد. به این ترتیب پرونده یک‌بار دیگر برای شروع مجدد تحقیقات به دادسرا بازگردانده‌ شد.

اخبار حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------