صاحب يک قلاده گرگ در زنجان، در انتظار مجازات



اخبار,اخبارحوادث, نگهداری حیوانات وحشی


 اخبار حوادث - صاحب يک قلاده گرگ در زنجان، در انتظار مجازات

صاحب يک قلاده گرگ در شهر زنجان به دليل حذف اين گونه جانوري از دامان طبيعت و ضرر و زيان وارده، بر اساس قانون منتظر جريمه و زندان است.

به گزارش ایرنا، مديرکل حفاظت محيط زيست استان زنجان گفت: اين گرگ از زمان تولگي به صورت غيرمجاز در منزل مسکوني اين فرد متخلف نگهداري مي شد که ديگر قادر به بازگشت به طبيعت نيست و به همین دلیل این متخلف علاوه بر پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به اداره کل حفاظت محیط زیست از جنبه عمومی جرم نیز به پرداخت مبلغ 15 تا 18 میلیون ریال جریمه نقدی و یا از سه ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

محمدپور افزود: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک قلاده گرگ در منزل از سوی یک فرد متخلف در شهر زنجان، ماموران یگان حفاظت این اداره کل پس از اخذ مجوز قضایی به همراه ماموران انتظامی شهرستان زنجان به محل مورد نظر مراجعه و موفق به کشف این حیوان به اسارت درآمده شدند.

وی یادآور شد: گرگ محبوس شده، بلافاصله از سوی ماموران به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان انتقال داده شد و پس از بررسی مشخص این حیوان به دلیل اینکه مدت ها از محبوس شدنش به دست انسان می گذرد دیگر قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارد و لذا باید به یکی از مکان های مورد تایید این سازمان انتقال و تا پایان عمر در آنجا نگهداری شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه نگهداری جانوران در محیط های غیرمتعارف موجب تهدید جوامع انسانی و نسل گونه جانوری می شود، گفت: نگهداری حیوانات وحشی در مناطق مسکونی با خطرات زیادی همراه است و انتظار می رود مردم در صورت مشاهده چنین مواردی بلافاصله محیط زیست را آگاه سازند تا اقدامات لازم قانونی در اسرع وقت انجام گیرد.

«قربانعلي محمدپور» افزود: پرونده فرد متخلف به زودي تحويل مراجع قضايي خواهد شد.


 اخبار حوادث  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------