پایان راهزنی‌های ٧ مرد خشن از ‌کامیون‌ها



 

٧عضو باند راهزنان محموله‌های باری کامیون‌ها در محدوده حسن‌آباد - شهرری دستگیر شدند.

 از ۳ماه پیش سرقت محموله‌های ورقه‌های فلزی، آلومینیومی، تیرآهن، میل‌گرد و کلاف‌های میل‌گردی در محدوده حسن‌آباد تا شهرری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که کامیون‌های تریلی که در جاده‌ها درحال تردد بودند با خودروهای سواری یا نیسان که شکل و شمایل تبلیغاتی داشتند مواجه می‌شدند.

 

این خودروها وقتی به تریلرها نزدیک می‌شدند به رانندگان تریلی اشاره می‌کردند که محموله درحال سقوط است یا تایر پنچر شده است. وقتی خودرو تریلر متوقف می‌شد، سارقان وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. دست و پایش را می‌بستند و در بیابان رها می‌کردند؛ محموله را نیز تخلیه و خودور را در جای پرتی رها ساخته و سپس نسبت به فروش محموله اقدام می‌کردند.


با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی و پایگاه ۹ پلیس آگاهی و پوشش کامل جاده این باند شناسایی و محل تخلیه محموله‌ها نیز مشخص شد که درنهایت به دستگیری ٧نفر از اعضای این گروه منجر شد. ٣نفر از اعضای این باند دارای سابقه کیفری بودند و طراحی‌کننده سرقت‌های این باند بارها پشت میله‌های زندان را تجربه کرده بود.


سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در نشست خبری با خبرنگاران به بیان جزییات اقدامات باند راهزنان محموله‌های کامیون‌ها پرداخت و اظهار داشت: «یکی از جرايمی که احساس ناامنی و مشکلات جدی به وجود می‌آورد بحث سرقت محموله یا راهزنی است.»


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «بحث سرقت محموله موقعی اطلاق می‌شود که خودرو متوقف باشد و محموله سرقت شود ولی این افرادی که امروز دستگیر شده‌اند شیوه و کارشان بیشتر به راهزنی شبیه است.»


سرهنگ محمدیان به بیان تفاوت مجازات سرقت با راهزنی اشاره و عنوان کرد: «امیدواریم قاضی و دادگاه با توجه به ماهیت جرم و عنوان راهزنی برای این افراد اقدام کنند تا مجازات متناسب با جرم بوده و بازدارنده شود چرا که طراح این باند ۷ماه پیش دستگیر شده بود و ۴ ماه قبل آزاد شد.»


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به راننده‌گان خودروهای باربری توصیه کرد: «که نسبت به حرکات اغواکنندگان این خودروهای عبوری بیشتر دقت داشته و از توقف در اماکن خلوت و وسط بیابان بپرهیزند و اگر نیازی به توقف بود حتما در محل‌های نزدیک مقر پلیس یا پایانه‌هایی که وزارت راه تعیین کرده متوقف شوند.»


سرهنگ محمدیان به اعترافات سردسته این باند اشاره کرد و گفت: اعضای این باند به سرقت ۵ مورد محموله در تهران اعتراف کردند که بیش از ۳۵۰‌میلیون تومان ارزش دارد اما مالخری که همراه این گروه دستگیر شده به خرید ۲۰ فقره محموله از این افراد اعتراف کرده است و با توجه به این‌که در تهران ۷ فقره شکایت داشته‌ایم به نظرمی‌رسد که این افراد در شهرهای دیگر نیز اقدام به راهزنی کرده‌اند؛ بنابراین از هموطنان ساکن در سایر شهرهای کشور که محموله‌‌ آنها موردسرقت قرار گرفته تقاضا می‌شود در صورت سرقت اموالشان با این شیوه و شگرد برای شکایت و شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرری یا دادگاه ۱۰۱ کهریزک مراجعه کنند.


 اخبار حوادث  - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------