میوه‌های نوروزی جیرفتی‌ها خاکستر شد



اخبار,اخبارحوادث,آتش‌سوزی در جیرفت

ساعت یک بامداد روز جمعه ١٧بهمن‌ماه، شعله‌های آتش در ٨ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و نگهداری پرتقال و خرما جیرفت زبانه کشید.

میوه نوروزی مردم جیرفت دود شد و به هوا رفت. حریق گسترده، بامداد دیروز سردخانه ٣‌هزار تنی نگهداری محصولات کشاورزی جیرفت را محاصره کرد.

به گزارش شهروند، این آتش‌سوزی در حالی رخ داد که ٤٠ روز بیشتر به آغاز سال نو باقی نمانده و حالا باید برای میوه نوروزی مردم جیرفت به فکر چاره بود.

سردخانه میوه در محاصره آتش
ساعت یک بامداد روز جمعه ١٧بهمن‌ماه، شعله‌های آتش در ٨ سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و نگهداری پرتقال و خرما جیرفت زبانه کشید. نور نارنجی رنگ به همراه دود غلیظ سیاه به هوا برخاسته بود. با اعلام خبر آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی بلافاصله ١٢خودور به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد حریق در سالن‌های سردخانه هر لحظه شعله‌ور‌تر می‌شود و امکان ورود به بخش‌هایی از سالن وجود نداشت. آتش‌نشانان برای مهار آتش اقدام به تخریب دیوارهای سردخانه کردند.

عملیات نفسگیر آتش‌نشانان برای اطفای حریق ١٢ساعت طول کشید تا سرانجام آتش مهار شد. مهدی احمدی‌زاده، مسئول ایمنی و خدمات آتش‌نشانی شهرستان جیرفت در رابطه با جزییات آتش‌سوزی گسترده گفت: «این آتش‌سوزی ساعت یک بامداد روز جمعه در یک سردخانه محصولات کشاورزی و میوه رخ داد. بلافاصله بعد از تماس با آتش‌نشانی، ماموران آتش‌نشانی در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، بخش جبالبارز و فرودگاه به محل حادثه اعزام شدند. سنتی بودن سردخانه و نداشتن سیستم هشداردهنده حریق، آتش را گسترده‌تر کرده و باعث شده بود در ساعت اولیه وقوع حادثه هشداری مبنی بر آتش‌سوزی اعلام نشود. این سردخانه شامل ٨ سالن نگهداری محصولات کشاورزی بود که ٥ سالن آن‌که محل نگهداری پرتقال و خرماست، در آتش سوخت. با این حال ١٢خودرو آتش‌نشانی توانستند این آتش‌سوزی مهیب را در شهرک صنعتی جیرفت مهار کنند.»

خسارت سنگین در آستانه نوروز
در حالی‌ که زمان به سرعت به پایان‌ سال سپری می‌شود کارشناسان از خسارت سنگین به سردخانه نگهداری میوه‌های نوروزی مردم خبر دادند. به گزارش ایرنا یکی از مالکان سردخانه هم در رابطه با این حادثه گفته است: «آتش‌نشانی از تجهیزات لازم برای مهار آتش برخوردار نبود و این مسأله موجب طولانی شدن آتش‌سوزی شد.»

 

با این حال عدم‌سیستم هشداردهنده، دسترسی نامناسب ماشین‌های آتش‌‌نشانی به سالن‌های سردخانه، کمبود امکانات آتش‌نشانی از جمله دلایل طولانی شدن مدت زمان مهار آتش و خسارت بیشتر به محل حادثه اعلام شد. در بررسی‌های اولیه کارشناسان علت حادثه آتش‌سوزی اتصال برق گزارش شد. تحقیقات برای برآورد خسارت کلی و علت اصلی حادثه ادامه دارد.


 اخبار حوادث  - شهروند
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------