قتل نگهبان کارخانه



سروان میری تازه از اداره آگاهی به خانه بازگشته بود و قرار بود به مهمانی بروند. باران شدیدی در تهران می‌بارید. منتظر ماند تا باران کمتر شود و به مهمانی بروند. تلفن همراهش شروع به زنگ زدن کرد. بچه‌ها دعا می‌کردند قتلی رخ نداده باشد تا مجبور شوند به تنهایی به مهمانی بروند. مامور کلانتری 18 تهران بود که از قتل نگهبان کارخانه‌ای در حاشیه شهر خبر می‌داد.

کارآگاه آدرس را گرفت و بعد از عذرخواهی از همسر و فرزندانش از آنها خواست به مهمانی بروند تا بعد از تحقیقات به آنها ملحق شود.

عقربه های ساعت، 8 شب را نشان می داد که سروان به کارخانه رسید. مامور کلانتری با مشاهده کارآگاه به سمت او آمد و گفت: مقتول نگهبان کارخانه شخصی به نام نصیر است که با ضربه های چاقو به قتل رسیده است. قتل زمانی که کارخانه تعطیل بود رخ داده و نصیر در مقابل در انبار به قتل رسیده است.

سرقتی هم انجام شده؟
مدیر کارخانه و مسئول اداری آمده اند. آنها متوجه نشده اند و منتظر انباردار هستیم.

چه کسی جسد را پیدا کرده؟
حدود ساعت 6 عصر یک کامیون مواد اولیه می آید که راننده به باز بودن در و غیبت نگهبان مشکوک می شود. به جستجو در محوطه پرداخته و با جسد در مقابل در انبار روبه رو شده و موضوع را به مدیر اداری اطلاع می دهد. با حضور امیری، مدیر اداری ماجرای قتل به ما اعلام شد.

کارآگاه سپس به محل جنایت رفت. جسد نصیر غرق در خون و دکتر در حال معاینات اولیه بود. دکتر با مشاهده سروان گفت: قتل حدود ساعت 5 تا 6 و 30 دقیقه عصر رخ داده و نگهبان با شش ضربه چاقو به قتل رسیده است. هیچ آثاری از درگیری روی بدنش مشاهده نمی شود و از سوی قاتل غافلگیر شده است. باید معاینات کامل را در پزشکی قانونی انجام دهم تا گزارش کامل را تهیه کنم.

مدیر کارخانه و بخش اداری در اتاقک نگهبانی حضور داشتند، سروان سراغ آنها رفت. وسایل اتاقک خیلی منظم در محل قرار داشت.

رئیس کارخانه که از این جنایت در کارخانه اش شوکه شده بود، گفت: کارخانه ساعت 4 تعطیل می شود و کارگران و بخش اداری با سرویس یا خودروهای شخصی محل را ترک می کنند. این منطقه امن است و تاکنون سرقت یا قتل رخ نداده بود. نصیر امروز شیفت نگهبان بود و در طول پنج سالی که اینجا کار می کند، مورد مشکوکی از او ندیدم. او خیلی منظم بود و باز بودن در کارخانه مشکوک به نظر می رسد.

کلید انبار در اختیار چه افرادی بود؟
یک کلید در نگهبانی نگهداری می شود که روی دیوار است. کلید دیگر هم در اختیار انباردار است.

سروان سپس دفتر ورود و خروج کارخانه را بررسی کرد. امیری، مدیر اداری ساعت 5 از کارخانه خارج شده بود و بعد از او کسی وارد یا خارج نشده بود.

کارآگاه میری به تحقیق از امیری پرداخت که او گفت: ساعت 5 بعدازظهر کارهایم را تمام کردم و راهی خانه شدم. نصیر در اتاقک نگهبانی بود و در را برایم باز کرد.

همیشه بعد از کارگران اینجا را ترک می کنید؟
در روزهای پایانی ماه برای تهیه گزارش ماهانه می مانم.

کسی در محوطه نبود؟
وقتی من می رفتم کسی را ندیدم.

راننده کامیون که جسد را پیدا کرده بود سومین فردی بود که مورد بازجویی قرار گرفت. او هم کسی را در محوطه ندیده بود و در بازجویی ها گفت: ساعت 6 و 30 دقیقه عصر به مقابل کارخانه رسیدم. گفتم ماشین را در محوطه پارک می کنم و فردا بار را تحویل می دهم. در کارخانه باز بود، اما خبری از نگهبان نبود. در این چند سالی که اینجا کار می کنم چنین صحنه ای را ندیده بودم. وارد محوطه شدم. چند بار بوق زدم اما کسی نیامد. کامیون را پارک کرده و به جستجو در محوطه پرداختم تا این که با جسد مقابل در انبار روبه رو شدم. با آقای امیری سریع تماس گرفتم و او خودش را به اینجا رساند.

سروان در حال تحقیق از راننده بود که مامور کلانتری همراه مرد جوانی به سمت آنها آمدند.

«جناب سروان، کریم انباردار کارخانه است. می گوید چند قطعه گران قیمت از انبار سرقت شده است.»
کارآگاه به تحقیق از کریم پرداخت که او سعی می کرد خودش را از این قتل ناراحت نشان دهد.

دقیقا مشخص است چه قطعاتی سرقت شده؟
دقیق که نه، اما چند قطعه که برای دستگاه ها استفاده می شوند و بتازگی وارد کشور کرده ایم سرقت شده. انبار را به طور کامل بررسی نکردیم.

امروز چه ساعتی کارخانه را ترک کردید؟
ساعت 6 عصر در انبار را قفل کردم و از کارخانه خارج شدم. نصیر در اتاق نگهبانی بود. مثل همیشه خوش برخورد خداحافظی کرد و به خانه رفتم تا این که مدیر کارخانه تماس گرفت و موضوع قتل را مطرح کرد و به اینجا آمدم.

کلید انبار همراهتان است؟
کریم در حالی که کلید را نشان سروان می داد، گفت: من هیچ وقت دسته کلید انبار را از خودم دور نمی کنم.

سروان گشتی در محوطه کارخانه زد. اظهارات مظنونان را یک بار بررسی و بعد دستور بازداشت قاتل را صادر کرد تا فردا در پلیس آگاهی از او بازجویی کند.

 

 اخبار  حوادث  -   جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------