دستگیری یک گروه حفاری اشیای عتیقه در اصفهان



 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در یکی شهرستان های استان اصفهان خبر داد که با خود دستگاهی همراه داشتند که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ پاسدار عطاا.. شریفی "گفت: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در یکی از شهرستانهای تابعه استان ، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم و با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی ، مسیرهای تردد احتمالی حفاران تحت پوشش قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش و همکاری بی وقفه مامورین یگان حفاظت و عوامل انتظامی ، در یکی از محورهای مواصلاتی استان این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .


وی تصریح کرد: دستگاه فلزیابی که در اختیار این گروه قرار داشت، از نوع پیشرفته با قابلیتهای بسیار بالا بود، که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.


وی اظهار داشت : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مامورین از هر گونه اقدام مجرمانه در این خصوص جلوگیری بعمل آمد .

وی یادآورشد:حفاری با هر وسیله ای به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی مطلقاً ممنوع و جرم محسوب می شود .


به گفته وی، در صورت مشاهده چنین جرایمی یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد نمود.


فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: طبق قوانین آمره ، متخلفان از مفاد قوانین مربوط به فلزیاب به ضبط و مصادره دستگاه فلزیاب محکوم می شوند و چنانچه دستگاه فوق در حین حفاری غیر مجاز به قصد کشف اموال فرهنگی -تاریخی مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر مجازات فوق مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده 562 قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند .

 

 اخبار  حوادث  -  خبر  آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------