نقشه پیچیده مجرم حرفه‌ای برای کلاهبرداری 280 میلیاردی/ متهم خوشتیپ خودش را دوست یکی از مقامات کشوری معرفی کرد



فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی كه با جعل عنوان و انتساب خود به یكی از مقامات كشور توانسته بود با جلب اعتماد و اغفال یكی از شركت های تجاری بالغ بر 280 میلیارد ریال كلاهبرداری کند خبر داد.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران، سردار" عبدالرضا آقاخانی" با بیان این خبر به خبرنگار ما گفت: در پی شكایت مسئولان یكی از شركت های تجاری به پلیس آگاهی مبنی بر اینكه فردی با جعل عنوان و انتساب خود به یكی از مقامات كشور و داشتن نفوذ در تامین ارز از آن شركت كلاهبرداری كرده است موضوع به صورت ویژه و تخصصی در دستور كار كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مشخص شد كه این فرد توانسته با سوء استفاده از نیاز شركت به ارز برای واردات كالا ، اقدام به صحنه سازی و ارتباط های دروغین تلفنی با رئیس یكی از بانك های كشور كرده و با جلب اعتماد مسئولان این شركت و اغفال آنها مبلغ 280 میلیارد ریال از آنان دریافت كند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از آنكه چندین ماه از تاریخ پرداخت وجوه به فرد مذكور گذشته مشخص می شود كه ادعای این شخص دروغ بوده و وی هیچ ارزی را تامین نكرده و به خارج ارسال ننموده و تمامی وجوه را به حساب خود واریز كرده است.

سردار آقاخانی عنوان داشت: با شكایت مسئولان شركت پرونده ای ویژه در این خصوص تشكیل و فرد مذكور در یك عملیات ویژه شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در مواجهه با دلایل و مدارك موجود به انجام كلاهبرداری و اغفال مسئولان شركت موصوف اقرار كرد كه با تشكیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به شركت های تجاری و صاحبان سرمایه نسبت هوشیاری بیشتر در برابر افراد كلاهبردار گفت: كلاهبرداران افراد بسیار باهوش، حرفه ای، ظاهری شیك و متشخص دارند و از ادبیات محترمانه استفاده می كنند، بیشتراین افراد با جعل عنوان و انتساب خود به مقامات و معرفی خود به عنوان فرد صاحب نفوذ سعی می كنند اعتماد فرد مقابل را جلب كنند و در این زمینه با صحنه سازی های مختلف یكی دو بار درخواست طعمه خود را عملی می كنند و طوری وانمود می كنند كه هیچ مشكلی در كار آنها وجود ندارد.

سردار آقاخانی عنوان داشت: توصیه پلیس به صاحبان سرمایه و شركت های تجاری، اهالی كسبه بازار و عموم شهروندان این است كه بدون بررسی و تحقیقات كامل و اطمینان از هویت و اصالت افرادی كه به آنان مراجعه می كنند اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه خود به آنان نكرده و در صورت مشكوك شدن در هرمرحله موضوع را با واحد های تخصصی پلیس در میان بگذارند.

 

 اخبار حوادث  -  باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------