یک کشتی با ۴۵۶ سرنشین در چین غرق شد



مقامات چین اعلام کردند: تاکنون اجساد 331 تن در رابطه با حادثه واژگونی کشتی مسافربری «ستاره شرق» در رود یانگ‌تسه یافت شده است.

 مقامات داخلی چین با بیان اینکه احتمال زنده یافتن دیگر سرنشینان این کشتی مسافربری ضعیف است، اظهار داشتند: از 456 مسافر و خدمه تنها 14 نفر جان سالم به در برده‌اند و بیش از 100 تن دیگر همچنان ناپدید هستند.

پس از آنکه نیروهای امداد و نجات در چین بدنه کشتی واژگون شده را به حالت اولیه خود بازگرداندند توانستند اجساد صدها سرنشین این کشتی را پیدا کنند. مقامات چین اعلام کردند از شواهد موجود مشخص است که هیچ یک از ناپدیدشدگان در این حادثه زنده نیستند.

«شی جین پینگ»، رییس جمهور چین نیز در پی وقوع این حادثه و اعتراض خانواده قربانیان گفت: بررسی دقیقی در مورد علت وقوع این فاجعه انجام می‌شود.

بیشتر 14 نجات یافته این حادثه با غرق شدن تدریجی کشتی خود را به داخل آب انداخته و سه نفر از آنان با کمک غواصان نجات پیدا کردند. علت واژگونی این کشتی مشخص نیست اما به گفته نجات یافتگان این حادثه، طوفان موجب شد این کشتی طی چند دقیقه واژگون شود.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کاپیتان و مهندس عرشه این کشتی که در این حادثه جان سالم به دربرده‌اند تحت بازجویی قرار دارند.

 

 اخبار   حوادث  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------