جنایت بر سر چند گرم مواد/ پرسه زدن در شهر با موتورسیکلت مقتول + عکس



پدری که جنایت پسرش را پنهان کرده بود، سرانجام با رویارویی مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 13/02/1394 خانمی با مراجعه به دادسراي ناحيه 27 اعلام داشت : " همسرم بنام سعید ( 38 ساله ) در ساعت 20:00 مورخه 28/01/1394 به قصد تعمیر موتورسیکلت از منزل خارج شد که بنا بر اظهارات یکی از دوستانش ، در حین تعمیر موتورسیکلت با شخصی ناشناس درگیر و از ناحیه شکم مورد اصابت ضربه چاقو قرار می گیرد که متأسفانه با وجود اقدامات درمانی فوت می نماید " .

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اخبار,اخبارحوادث, قتل

تحقیقات اولیه :
کارآگاهان با تحقیقات از اعضای خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که مقتول پیش از انتقال به اتاق عمل و در حالیکه هنوز در حالت هوشیاری قرار داشته ، به آنها عنوان کرده که برای تعمیر موتورسیکلت به درب منزل یکی از دوستانش بنام "مجید" در خیابان 17 شهریور رفته که در حین تعمیر موتورسیکلت ، با جوانی ناشناس درگیر و این جوان با چاقو ضربه ای را به ناحیه شکم وی وارد کرده است .

با شناسایی "مجید . ق" ( 45 ساله ) ، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداخته و او نیز با تأیید اظهارات خانواده مقتول عنوان داشت : " در مورخه 28/01/1394 ، سعید با من تماس گرفت و عنوان کرد که موتورسیکلتش نیاز به تعمیر دارد ؛ به همین علت ، به درب منزلش رفته و پیشنهاد دادم که موتورسیکلت را به درب منزل من در خیابان 17 شهریور ببریم . حدودا ساعت 03:00 بامداد و در زمان مراجعه به داخل خانه بود که متوجه شدم سعید با جوان ناشناسی درگیر شده ؛ قصد داشتم آنها را از یکدیگر جدا کنم که آن جوان ناشناس با چاقو ضربه ای به سعید زد و به سرعت از محل متواری شد " .

موتورسیکلت مقتول ، حلقه ی گم شده پرونده :
در شرایطی که انگیزه مراجعه مقتول به درب منزل دوستش "تعمیر موتورسیکلت" مشخص شده بود ، اما بنا بر اظهارات خانواده مقتول موتورسیکلت مقتول به آنها بازپس داده نشده بود ؛ از سوی دیگر ، مجید نیز در اظهاراتش عنوان کرده بود که از سرنوشت موتورسیکلت سعید هیچ اطلاعی ندارد و او پس از درگیری ، بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و مقتول را به بیمارستان منتقل کرده است . لذا با توجه به ناپدید شدن موتورسیکلت مقتول ، دستور توقیف آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد .

کشف موتورسیکلت :
در مورخه 19/03/1394 ، مأمورین کلانتری 109 بهارستان در حین گشت زنی در "خیابان ایران" به دو سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکوک ، پس از متوقف نمودن موتورسیکلت و بازرسی سرنشینان آن موفق به کشف مقادیری موادمخدر از نوع شیشه و حشیش از آنها شدند .

پس از دستگیری دو سرنشین موتورسیکلت بنام "کوروش" ( 18 ساله ) و "حمید" (25 ساله ) و انتقال آنها به کلانتری ، ارکان هویتی موتورسیکلت نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستور توقیف آن از سوی اداره دهم پلیس آگاهی در سیستم سراسری پلیس ثبت شده است .

دستگیری مجید :
با انتقال "کوروش" و "حمید" به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، کوروش در اظهاراتش مدعی شد : " موتورسیکلت متعلق به دوست پدرم است که چندی پیش تصادف کرده و در حال حاضر موتورسیکلت به صورت امانت در اختیار پدرم قرار دارد " .

در ادامه تحقیقات مشخص شد که کوروش کسی نیست جُز پسر "مجید . ق" ( دوست مقتول ) که در زمان تحقیقات اولیه مدعی شده که از سرنوشت موتورسیکلت هیچ اطلاعی ندارد .

با توجه به اطلاعات بدست آمده و مشخص شدن کذب بودن اظهارات مجید ، وی در مورخه 23/03/1394 دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره دهم منتقل شد .

معرفی قاتل :
با دستگیری مجید ، بار دیگر تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و به ناچار مجبور به معرفی قاتلی شد که تا پیش از این مدعی ناشناس بودن آن بود ؛ بنا بر اعتراف صریح مجید ، قاتل کسی نبود جز پسرش "کوروش" که با انگیزه مصرف موادمخدر شیشه با مقتول درگیر و او را با چاقو زد بود .

اخبار,اخبارحوادث, قتل


مجید در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : " بهمراه مقتول ، موتورسیکلت را به درب منزل ما آورده و در حال تعمیرات آن بودیم ؛ حوالی ساعت 03:00 [ بامداد ] بود که مقتول مشغول مصرف موادمخدر همراه خود از نوع شیشه شد ( اعتیاد مقتول از سوی خانواده اش تأیید شده است ) و در همین زمان پسرم کوروش که او نیز به مصرف موادمخدر اعتیاد دارد ، به محل رسید و با دیدن مقتول از وی درخواست کرد تا مقداری از مواد را نیز در اختیارش بگذارد ؛ سعید تا پیش از این پسر مرا ملاقات نکرده بود و به تصور اینکه وی ، جوانی ناشناس است شروع به فحاشی به پسرم کرد " .

مجید در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " همه چیز در کمتر از چند ثانیه اتفاق افتاد بگونه ای که حتی نتوانستم پسرم را معرفی کنم فقط زمانیکه قصد داشتم تا سعید و کوروش را از هم جدا کنم ، سعید چاقو خورده بود و به همین علت تصمیم گرفتم تا هویت پسرم مخفی بماند . کوروش پس از چاقو زدن به سرعت از محل فرار کرد و من نیز بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و در طول مسیر حرکت به سمت بیمارستان ، زمانیکه سعید در خصوص هویت کوروش از من سؤال کرد ، به دروغ عنوان کردم که او را نمی شناسم ؛ سعید نیز بواسطه صحبت های من و پیش از انقتال به اتاق عمل ، به خانواده اش عنوان کرده بود که توسط جوانی ناشناس چاقو خورده ، در حالیکه آن جوان ناشناس کسی نبود جز پسر من " .

کوروش نیز که پس از اعتراف صریح پدرش چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به درگیری با مقتول و ارتکاب جنایت اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ پدر متهم نیز به اتهام "اختفای حقیقت" و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد " .


 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------