داماد عاشق پیشه سارق بود



مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی خبر داد که هفت تخته فرش نفیس به ارزش ۲ میلیارد تومان را از خانه مسکونی نامزدش سرقت کرده بود.

به گزارش مهر، ۱۶ فروردین ۹۴ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل در محدوده پل ملاصدرا به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام شد.

با حضور ماموران در محل سرقت واقع در یک باغ - ویلا و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که سارق یا سارقان با تخریب درب ورودی ویلا تعداد هفت تخته فرش قدیمی به ارزش تقریبی دو میلیارد تومان و مقادیری طلا و جواهرات سرقت کردند.

مالباخته در خصوص ارزش تخته فرش های سرقت شده به کارآگاهان گفت: این تخته فرش ها دستباف، بسیار قدیمی و نفیس هستند و طی چندین نسل به بنده رسیده اند و هیچ نسخه دومی از آنها در کشور وجود ندارد.

تماس های ناشناس و نامه های تهدید آمیز
براساس گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده کارآگاهان اطلاع یافتند که فرد ناشناسی با مالباخته تماس گرفته و مدعی شده که سرقت فرش ها توسط شرکای مالباخته انجام شده است.

در شرایطی که تمرکز کارآگاهان بر روی تماس های تلفنی فردی ناشناس قرار گرفته بود این بار چند نامه با مضمونی تهدید آمیز برای مالباخته ارسال شد که در آنها عنوان شده بود: در صورت ادامه پیگیری پرونده سرقت فرش ها مشکلات جدی برای شما (مالباخته) و اعضای خانواده تان ایجاد خواهد شد.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از محل سرقت، زمان سرقت، اموال سرقت شده، تماس های فرد ناشناس و نهایتا نامه های تهدید آمیز، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط فرد یا افرادی صورت گرفته باشد که اطلاعات دقیقی از اعضای خانواده مالباخته، نگهداری اموال سرقت شده و همچنین ادامه پیگیری پرونده سرقت از سوی مالباخته در اختیار داشته اند بنابراین تحقیقات پلیسی بر روی دوستان، بستگان و افراد مرتبط با مالباخته و اعضای خانواده وی تمرکز پیدا کرد.

براساس گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه تحقیقات بعمل آمده، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی موفق به شناسایی فردی حدود ۳۵ ساله به نام امیر شدند که بنا بر اظهارات مالباخته، از حدود دو سال پیش به خواهرزاده مالباخته پیشنهاد ازدواج داده و طی این مدت با وی نامزد شده است.

دستگیری متهم 
در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که امیر . غ از مسافرت مالباخته به خارج از تهران، مدت زمان مسافرت و حتی زمان مراجعت آن ها اطلاع دقیق داشته است.

با بهره گیری از اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص این شخص و احتمال نقش و مشارکت وی در انجام سرقت تخته فرش های نفیس، کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت امیر در منطقه تهرانپارس و انجام هماهنگی با مقام قضایی اقدام به بازرسی محل سکونت وی کرده و از این محل موفق به کشف تعداد سه تخته فرش از هفت تخته فرش مسروقه می شوند.

امیر که پس از کشف سه تخته فرش متعلق به مالباخته چاره ای جز بیان حقیقت نداشت صراحتا به ارتکاب سرقت اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در مدت زمانی که تحت عنوان یکی از بستگان مالباخته به محل سکونت ایشان تردد داشتم اطلاعات دقیقی در خصوص موقعیت کاری، مالی و نهایتا نگهداری تخته فرش های گران قیمت در داخل خانه ایشان پیدا کرده بودم و همین اطلاعات زمینه ای شد تا طراحی سرقت فرش ها را انجام دهم.

نامبرده افزود: دو روز پیش از مراجعت مالباخته به تهران پس از ورود به داخل ویلا با اطلاع از محل نگهداری فرش ها به سراغ آنها رفته و آن ها را سرقت کردم.

متهم در خصوص سرنوشت چهار تخته فرش دیگر نیز گفت :آنها را در منزل یکی از دوستانش در منطقه تهرانپارس پنهان کرده است که بلافاصله این مکان نیز شناسایی و تعداد چهار تخته فرش دیگر نیز کشف و به مالباخته بازپس داده شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری متهم سابقه دار به خبرنگار مهر، گفت: خواهرزاده مالباخته به هیچ عنوان مشارکت یا اطلاع از انجام سرقت توسط متهم نداشته است، با توجه به اعتراف صریح متهم به طراحی و انجام سرقت، کشف اموال سرقت شده و تکمیل تحقیقات و رسیدگی به پرونده، متهم به دستور مقام قضایی و با قرار یک میلیارد تومان روانه زندان شد.


  اخبار  حوادث  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------