سرقت 80 خودرو در پایتخت پس از آزادی از زندان/ سند نمره کردن خودرو‌های مسروقه در شمال کشور+ عکس



خلافکاری که پس از آزاد شدن از زندان با تشکیل گروه جدید دست به سرقت خودرو در مناطق مختلف تهران زد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی اقدامات پلیسی در خصوص کنترل مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان اداره دوم مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت خودرو بنام "روح الله . ر" ( 44 ساله ) ، پس از آزادی از زندان مجددا اقدامات مجرمانه ی خود را از سر گرفته و با جمع آوری تعدادی از مجرمین سابقه دار در کنار یکدیگر اقدام به تشکیل گروه جدیدی در زمینه سرقت انواع خودروهای سواری از شهر تهران و فروش آنها به شیوه سند نمره کرده است .

دستگیری سرکرده گروه سارقین :
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص آغاز اقدامات مجرمانه روح الله . ر ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق این شخص ، به مخفقیگاه وی در شمال کشور مراجعه و در تحقیقات از محل سکونت وی اطلاع پیدا کردند که وی همزمان با تشکیل گروه سارقین جدید اقدام به جابجایی مخفیگاه خود کرده است .

با انجام اقدامات پلیسی ، نهایتا آخرین مخفیگاه سرکرده گروه سارقین در شهرستان اسلامشهر شناسایی ، روح الله دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش قولنامه های متعدد خرید خودروهای تصادفی و دیگر شواهد و دلایل مبنی بر خرید و فروش خودروهای مسروقه کشف شد .

اخبار,اخبارحوادث, سرقت


اعتراف به تشکیل گروه سارقین :
در شرایطی که "روح الله . ر" در تحقیقات اولیه منکر هرگونه تشکیل گروه جدید سارقین خودرو شده بود ، اما با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده از مخفیگاه وی و همچنین شواهد و مستندات جمع بندی شده در طول اقدامات پلیسی ، مجبور به بیان حقیقت شده و ضمن معرفی همدستان خود اعلام نمود که با شناسایی خودروهای تصادفی اقدام به خرید خودروهای دارای تصادف شدید و با خسارت بالا به قیمت نازل کرده ، سپس خودروهای مشابه را در تهران سرقت و خودروهای مسروقه را به سوله ای در شمال کشور منتقل و پس از تغییر ارکان خودروها ، آنها را به شیوه سند نمده به فروش می رساندند .

دستگیری سارق گروه :
در ادامه تحقیقات ، دومین عضو گروه بنام پیمان ( متولد 1357 ) - از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت انواع خودرو -  در شمال کشور دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی آلات و ادوات ویژه سرقت و همچنین انواع ECU های مسروقه کشف و توقیف شد .

"پیمان . الف" پس از انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا به بیش از 80 فقره سرقت انواع خودروهای پژو 405 ، زانتیا ، پارس و ... از شهر تهران و فروش آنها به شیوه سند نمره ( تغییر اصالت خودروهای مسروقه و فروش آنها با استفاده از اسناد و مدارک خودروهای تصادفی ) با همدستی روح الله اعتراف کرد .

سردار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر کشف بیش از 80 دستگاه از انواع خودروهای سرقت شده توسط متهمین ، اعلام کرد : " با هماهنگی های بعمل آمده با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، افراد و محل های فروش خودروهای مسروقه در سطح کشور شناسایی ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی طی چندین نویت نیابت قضایی به شهرها و استان های مختلف کشور اعزام ، نسبت به شناسایی و توقیف بخودروهای مسروقه اقدام و تمامی خودروهای کشف شده جهت استرداد به مالباختگان به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند " .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری تعداد دیگری در این پرونده گفت : در ادامه رسیدگی به این پرونده ، چند نفر از خریداران خودروهای تصادفی و سندنمره کار و همچنین خریداران خودروهای مسروقه که از سرقتی بودن آنها اطلاع داشتند شناسایی ، طی چندین عملیات دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و تحقیقات از متهمین جهت شناسایی سایر سرقت های احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است .
 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------