کلاهبرداری از داخل زندان



اعضای باندی که از داخل زندان با ترفندی خاص از ٢٠٠ نفر کلاهبرداری کرده‌اند، شناسایی شدند.

 زندانیان کلاهبردار به‌صورت کاملا حرفه‌ای و به کمک همدستان خود در بیرون از زندان اقدامات مجرمانه‌شان را انجام می‌دادند. مأموران پلیس فتای شهرستان پاکدشت با دریافت نیابت قضائی یکی از استان‌های کشور در مورد شناسایی و دستگیری فرد متواری که پنج‌ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.

 

با انجام عملیات تخصصی مشخص شد متهم برای فرار از قانون به ترفندهای حرفه‌ای و زیرکانه‌ای توسل جسته است ولی کارشناسان پلیس فتا با تلاش شبانه‌روزی، ضمن شناسایی مخفیگاه متهم موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه، او را دستگیر کنند. در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده از این شخص مشخص شد وی با همدستی هشت‌نفر در داخل زندان و با شیوه ارسال پیامک با مضمون برنده‌شدن جایزه کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، مال‌باختگان را پای دستگاه‌های عابربانک می‌کشاندند و با دریافت رمز دوم آنها، اقدام به برداشت وجه از حساب مال‌باختگان می‌کردند.

 

سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده انتظامی پاکدشت، با تأیید این خبر گفت: بیش از ٢٠٠ نفر در سطح کشور به این شیوه مورد سوءاستفاده قرار گرفته و هم‌اکنون نیز از متهم شاکی هستند. رئیس پلیس پاکدشت گفت: شهروندان باید اطلاعات خود را نسبت به روش‌های کلاهبرداری افراد افزایش داده و به‌سادگی اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار افراد قرار ندهند. وی تأکید کرد: در صورت برنده‌شدن افراد در هریک از قرعه‌کشی‌های قانونی کشور نیازی به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز نیست و مراکز مربوطه موظف هستند به‌صورت یک‌طرفه مبلغ را به حساب افراد واریز کنند.

 

 اخبار حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------