قتل مادر مقابل چشمان دختر ١٠ساله



مردی معتاد به قصد سرقت از خانه یکی از اقوام خود، زنی جوان را مقابل چشمان دختر ١٠ساله‌اش به‌قتل رساند.

به گزارش شرق، وقوع درگیری منجر به جرح ساعت ١٨ روز ٢١ تیر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به‌ کلانتری تهرانسر اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل درگیری، زنی ٣٩‌ساله که از ناحیه گلو و پهلوی سمت چپ مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود، به بیمارستان منتقل شد اما او با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت اصابت ضربات متعدد چاقو به ناحیه گردن و همچنین پهلوی سمت چپ، فوت شد.


کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بعد از اطلاع از مرگ این زن به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٢٧، رسیدگی به پرونده را برعهده گرفتند و با حضور در محل جنایت، به تحقیق از شاهدان صحنه جنایت، از‌جمله دختر ١٠‌ساله و پسربچه شش‌ساله مقتول و همسایه طبقه بالایی او پرداختند. پسر مقتول در اظهاراتش به ‌کارآگاهان گفت: «در حال بازی‌کردن در کوچه بودم که عمو سیاوش به سمت خانه ما رفت و وارد ساختمان شد». دختر مقتول نیز که در زمان درگیری داخل خانه حضور داشت و شاهد صحنه چاقو‌خوردن مادرش بود، به‌ کارآگاهان گفت: «همراه مادرم در خانه بودیم که عمو سیاوش سعی کرد وارد شود؛ اما مادرم مانع او شد. ناگهان عمو سیاوش با چاقو، چند ضربه به مادرم زد و سپس از خانه خارج شد».


همسایه مقتول نیز در اظهاراتش به ‌کارآگاهان گفت: «در خانه بودم که با شنیدن صدای داد و فریاد و جیغ‌زدن‌های مقتول، به طبقه پایین رفتم. ناگهان جوانی حدودا ٣٠‌ساله، در راه‌پله‌ها مرا هل داد و به سرعت از ساختمان خارج شد. به سمت مقتول رفتم و دیدم او از ناحیه گلو به‌شدت دچار خونریزی شده و یک تیغه چاقو نیز در پهلوی سمت چپش ‌گیر کرده است. بلافاصله با اورژانس و ١١٠ تماس گرفتم و آنها نیز پس از حضور، همسایه‌ام را به بیمارستان منتقل کردند».


کارآگاهان با توجه به اینکه فرزندان مقتول، قاتل مادرشان را با عنوان عمو سیاوش معرفی کرده بودند به تحقیق از بستگان و دوستان خانواده این زن پرداختند و اطلاع پیدا کردند سیاوش از بستگان شوهر قربانی است که حدود سه سال پیش با خواهر همسر مقتول ازدواج کرده است.


مأموران با شناسایی هویت قاتل به نام «سیاوش.ع» (٣١ ساله) به محل زندگی او در شهر اندیشه مراجعه و در تحقیقات محلی اطلاع پیدا کردند، این مرد پس از ارتکاب جنایت، از محل متواری شده و در حال حاضر نیز بلامکان است. مأموران در ادامه اقدامات پلیسی، محل‌های تردد احتمالی سیاوش را تحت‌نظر قرار دادند و وی را سرانجام روز چهارشنبه هفته پیش در شهر کرج شناسایی و قبل از هرگونه اقدام برای فرار، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
سیاوش که به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد، در بازجویی‌ها به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان کرد: «من در زمینه نصب تجهیزات ماهواره‌ای مشغول‌به‌کار بودم، اما از حدود چهار ماه پیش بی‌کار شدم، به‌همین‌علت تصمیم گرفتم با انجام سرقت، هزینه‌های خود را تأمین کنم. با اطلاع دقیقی که از وضعیت زندگی مقتول و همسرش داشتم، تصمیم گرفتم به هر شکل ممکن، طلا و جواهرات آنها را سرقت کنم».


متهم در ادامه اعترافاتش به ‌کارآگاهان گفت: «روز حادثه به محل زندگی مقتول و خانواده‌اش مراجعه کردم. پسر مقتول در کوچه، در حال بازی‌کردن با دوستانش بود و به‌همین‌علت درِ ورودی ساختمان باز بود. خودم را به واحد آپارتمانی محل زندگی مقتول رساندم و زنگ خانه‌اش را زدم. پس از بازشدن درِ خانه توسط مقتول، قصد ورود به خانه را داشتم که او مانع شد، اما من با قراردادن پا بین در، مانع از بسته‌شدن آن شدم. در همین زمان مقتول شروع به داد و فریاد کرد و من نیز در‌حالی‌که بسیار ترسیده بودم، با چاقوی همراه خود، چند ضربه به گردن و پهلویش زدم که در اثر ضربه‌ای که به پهلوی مقتول زدم، دسته چاقو شکست. در همین زمان، پسری جوان از طبقه بالایی به پایین آمد که من او را به‌شدت هل دادم و به سرعت از خانه خارج شدم».


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت به‌وسیله بازپرس پرونده صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».


 اخبار  حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------