حمله اسیدپاش‌های نقابدار به 2 مرد



هنگام شب دو موتورسیکلت‌سوار نقابدار در شهرستان کهنوج در هجوم به یک مغازه لوازم یدکی به صورت صاحب مغازه و شاگردش اسید پاشیدند و پا به فرار گذاشتند.گفته می‌شود ماجرا از آنجا شروع شد که در صنف لوازم یدکی در این شهر جنوبی استان کرمان، صاحب مغازه برای جذب مشتری بیشتر اقدام به شکستن قیمت‌ها و دادن جنس ارزان به خریداران کرد و همین اقدام نخستین شعله‌های انتقام را در دل چند رقیب کسب روشن کرد.

براساس این گزارش، ساعت ۲۱ شب در حالی که تنها یک نفر شاهد این حادثه بود، اسید پاشان با یک موتور سیکلت به صاحب مغازه و شاگردش رسیدند و با پاشیدن  اسید باعث سوختن ۴۰ و ۴۵ درصدی این دو مرد شدند.رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با هرگونه حوادث از این دست با جدیت و قاطعیت برخورد می‌شود و پیگیری‌های قضایی در این باره انجام شده است.وی گفت: در این ارتباط پس از تحقیقات انجام شده تعدادی از افراد مظنون دستگیر شده‌اند و تحقیق از آنها ادامه دارد.


هر دو مجروح پس از اسیدپاشی به مرکز درمانی منتقل شدند و پس از انجام اقدامات اولیه بلافاصله برای تکمیل درمان به کرمان انتقال یافتند که هم اکنون در بیمارستان شفا بستری هستند. به گزارش پلیس یکی از مجروحان دچار نابینایی شده است.


وی ادامه داد: چشم چپ فرد جوان‌تر نیز مورد اسیدپاشی قرار گرفته و احتمال کور شدن وی وجود دارد.


وی افزود: این دو مرد از ناحیه شکم، دست، پا و صورت آسیب دیده‌اند و در حال طی کردن مراحل درمان هستند.با وجود اینکه به گفته تنها شاهد بروز این حادثه، عاملان اسیدپاشی نقاب داشتند اما پس از پیگیری قضایی در منطقه مشخص شده است این حادثه با تحریک افراد دستگیر شده صورت گرفته است و عاملان اصلی اسیدپاشی هنوز دستگیر نشده‌اند.


صبح دیروز (22 مردادماه) دو برادر به همراه فرد سومی نیز که با آن دو برادر همدست بود دستگیر شدند و پرونده توسط مراجع قضایی در دست بررسی است.یکی از مقامات امنیتی گفت: علت اولیه این اسیدپاشی اختلافات قبلی و انتقامگیری است، ضمن آن که ممکن است در ادامه بازجویی‌ها، دلیل واضح‌تری نیز به دست آوریم که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.دادستان کهنوج نیز گفت: از مجموع افراد دستگیر شده دو نفر از کاسبان هم‌صنف این واحد صنفی بوده‌اند و نفر سوم از آشنایان یکی از این افراد بوده است.این افراد قبل از اقدام، تهدید به این کار کرده بودند.


 اخبار  حوادث  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------