قصاص؛ فرجام قتل به خاطر هواداری از یک دختر



  دیوان‌عالی کشور حکم قصاص مرد جوانی را که در حمایت از دختر مورد علاقه‌اش برادر او را به قتل رسانده ‌بود تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار ما، متهم که کامران نام دارد بعد از خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش متوجه شد این دختر از کودکی مورد ظلم برادرش قرار می‌گرفت و به‌همین‌دلیل نیز او را به قتل رساند. مأموران بعد از قتل داریوش متوجه روابط خواهر او به نام گیلدا با جوانی به نام کامران شدند و او را بازجویی کردند.

 

کامران در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «اتهام را قبول دارم من داریوش را کشتم چون گیلدا به من گفته ‌بود از وقتی که به یاد دارد برادرش او را کتک می‌زد و شکنجه می‌کرد. این موضوع من را خیلی ناراحت کرد». او درباره نحوه آشنایی‌اش با گیلدا گفت: «ما در یک دانشکده درس می‌خواندیم و بعد از اینکه به‌عنوان همکلاسی با او آشنا شدم رابطه ما نزدیک‌تر شد و از او خواستگاری کردم. گیلدا برایم از دوران کودکی و نوجوانی‌اش گفت و نسب به برادرش که او را اذیت کرده ‌بود خیلی گله کرد.

 

او می‌گفت می‌داند آزارهای برادرش ادامه خواهد داشت و خانواده‌اش هم در این‌باره چیزی به برادرش نمی‌گویند. من هم برای اینکه انتقام گیلدا را بگیرم تصمیم گرفتم برادرش را بکشم. به گیلدا گفتم به چه دلیل می‌خواهم برادرش را ببینم و گفتم که وقتی وضعیت مناسب بود به من خبر دهد. شب حادثه او به من با پیامک خبر داد که برادرش کجاست من هم به محل رفتم و با نانچیکو دو ضربه به داریوش زدم و او را به داخل جوی آب انداختم و بعد به خانه برگشتم. بعد هم به گیلدا گفتم چه اتفاقی افتاده ‌است».

 

هرچند کامران مدعی شد گیلدا در جریان قتل برادرش بود، اما دختر جوان این ادعا را رد کرد و گفت: «هیچ‌وقت از داریوش نمی‌خواستم برادرم را بکشد او از من خواست با برادرم صحبت کند من هم از این موضوع ناراحت نبودم، چون از دست برادرم عصبانی بودم. داریوش به من گفت می‌خواهد این مشکل را حل کند و با برادرم هم آشنا شود، من هم حرفش را قبول کردم و شب حادثه به دلیل اینکه می‌خواستم این مواجهه اتفاق بیفتد آدرس جایی را که برادرم رفته ‌بود به او گفتم».

 

سرانجام کیفرخواست علیه کامران به اتهام مباشرت در قتل و علیه گیلدا، به اتهام معاونت در قتل صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. کامران یک‌بار دیگر اتهام را قبول کرد و گفت: «چون از دست داریوش ناراحت بوده و قصد دفاع از گیلدا را داشته دست به این کار زده‌ است». گیلدا نیز اتهام معاونت در قتل را رد کرد.با پایان جلسه رسیدگی رأی بر قصاص کامران صادر، اما گیلدا از اتهام خود مبرا شد. همچنین دو متهم درباره رابطه نامشروع مجرم شناخته و به شلاق محکوم شدند.

 

این رأی مورد اعتراض کامران قرار گرفت و دیوان‌عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده رأی صادره را عینا تأیید کرد. درصورتی‌که کامران نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند در فهرست قصاصی‌های دادسرای جنایی تهران قرار خواهد گرفت.


 اخبار حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------