دستگیری ٤ تبهکار تحت تعقیب اینترپل در كرج



اخبار,اخبار حوادث , سارقان

  ٤ تبهكار كه در كشورهاي مختلف توانسته بودند دست به دزدي و كلاهبرداري‌هاي ميليوني بزنند، در عمليات ويژه ماموران پليس ايران گرفتار شدند. پلیس اینترپل در تعقیب این فراریان کلاهبردار و سارق بود که پس از ٢‌سال ردیابی، متهمان در کرج دستگیر شدند.

از چند وقت پيش با گزارش اينترپل، چهار متهم بين‌المللي تحت تعقيب پليس ايران قرار گرفتند. عمليات ماموران در اين پرونده شناسايي و دستگيري چهار مجرم بود كه در كشورهاي مختلف با كلاه گذاشتن سر صرافي‌ها و حتي مردم، دست به سرقت و كلاهبرداري‌هاي ميليوني مي‌زدند. اين چهار تبهكار پس از سرقت و كلاهبرداري در كشور‌هايي مثل يمن، امارات و تركيه، به ايران فرار كرده بودند. براي همين اين متهمان كه سه پرونده جداگانه را تشكيل داده بودند، در ليست تعقيب كارآگاهان پليس ايران قرار گرفتند. همان تجسس‌هاي نخست نشان داد كه اين خلافكارها همگي پس از فرار از كشورهاي مختلف به كرج آمده و در آن‌جا مخفي شده‌اند، بنابراين تيمي از ماموران پليس آگاهي كرج مامور شناسايي و دستگيري متهمان بين‌المللي شدند. تيم تحقيق توانستند در نهايت پس از پيگيري‌هاي لازم و بررسي‌هاي موشكافانه اين چهار تبهكار را در تله عمليات ويژه خود، گرفتار كنند.


پس از دستگیری اين چهار متهم تحت تعقیب اینترپل در استان البرز که دو نفر از آنها دو‌سال فراری بودند، همگي تحت بازجويي‌هاي قضائي و پليسي قرار گرفتند.


متهمان نخستين پرونده كه دو نفر بودند، در بازجويي‌ها به كلاهبرداري و سرقت سه كيلو طلا در يمن اعتراف كردند. متهم اصلي كه مردي به نام میرعظیم فرزند بشیر است، در بازجويي‌ها جزیيات کلاهبرداری بیش از ٣ کیلو گرم طلای ٢١ عیار را تشريح كرد. دو متهم ديگر كه هركدام پرونده‌های جداگانه‌ای را تشكيل داده بودند نيز در بازجويي‌ها ماجراي سرقت‌ها و كلاهبرداري‌هاي خود را در كشورهاي مختلف بيان كردند.


سرهنگ گل‌صباحی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در مورد جزیيات نخستين پرونده كه مربوط به میرعظیم است، گفت: «ميرعظيم مردي ٥٠ساله است که در دو‌سال گذشته سه کیلو طلای ٢١ عیار را از شهر عدن در کشور یمن به سرقت برده و از آن کشور متواری شده بود. اين مرد پس از سرقت به کشور امارات فرار کرده و در آن‌جا دستگیر شده بود ولی به دلیل نبود مدارک کافی آزاد شد و به ایران آمد. ميرعظيم با مقداری از طلاها در امارات اقدام به پولشویی كرده بود ولي باقی‌مانده طلاها را با خود به ایران آورد.»


رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: «با توجه به این‌که پلیس بین‌الملل در همه ادارات آگاهی استان‌ها واحدهایی دارد در استان البرز نیز این واحد مستقر است و طبق «اعلان قرمز» برای متهمی که در کشور یمن مرتکب جرم شده بود، کارآگاهان استان البرز به تعقیب وی پرداختند. آنها سرانجام این مرد را با همدست ٢٣ ساله‌اش به نام ارسلان در حوالی گلشهر کرج دستگیر کردند. ارسلان همدست میرعظیم نيز در اسفندماه ‌سال گذشته با صدور قرار وثیقه ٥‌میلیارد ریالی روانه زندان شده بود كه بعد از آن آزاد شد.»


گل‌صباحی در ادامه گفت: «افسران مجرب در اداره مبارزه با جرایم خاص اداره مبارزه با سرقت آگاهی بلافاصله پس از اعلام «اعلان قرمز» از طریق اینترپل مراحل فنی و اجرایی عملیات‌ها را آغاز می‌کنند، بنابراين آنها در مورد دومين پرونده نيز همين اقدامات و عمليات‌ها را اجرا كردند. اين پرونده نيز متعلق است به دختري جوان به نام سولماز که به اتهام کف‌زنی صدها لیره از یک صرافی در ترکیه تحت تعقيب قرار گرفته بود. اين دختر در شهر اسپارتای تركيه توانسته بود از طريق كف‌زني ١٠٠ ليره از صرافي بدزدد و فرار كند. او سرانجام در یک عملیات با همکاری برخی مخبرین در رجایی‌شهر کرج دستگیر شد.»


وی سومین پرونده اینترپل را كه مربوط به مردي به نام سعید است نيز تشريح كرد و گفت: «این مرد به اتهام کلاهبرداری ٧٥٠‌هزار درهم در ابوظبی تحت تعقیب قرار گرفته بود و پس از اعلام این پرونده به کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری شناسایی شد و در شرکتی حوالی ٤٥ متری گلشهر در کرج دستگیر شد.»


بازداشت قاتل، سارقان منزل و خودرو و قاچاقچيان ٨٠٠ميليوني سرهنگ گل‌صباحی در ادامه صحبت‌هايش پرونده‌هاي ديگري را هم تشريح كرد. وي از دستگیری ٣ نفر در مورد پرونده باند سرقت خودرو به روش «زاغ‌زنی» خبر داد و گفت: «متهمان این پرونده در سه روز گذشته دستگیر شده‌اند و به٧ سرقت اعتراف کرده‌اند. ارزش اموال کشف‌شده در این پرونده ٣٠٠‌میلیون ریال است، همچنين این متهمان با شناسایی طعمه‌های خود جلوی بانک‌ها اقدام به سرقت پول از خودروی‌های آنها می‌کردند. این باند سرقت خودرو در مناطق محمدشهر، مشکین‌دشت، فاز چهار مهرشهر و همچنین منطقه رجایی‌شهر دست به سرقت می‌زدند.»


گل‌صباحی ادامه داد: «ماموران پليس كرج در ادامه عمليات‌هاي خود، یک خانواده را شناسايي كردند كه در باند سرقت محموله با هم مشارکت داشته‌اند و بار وانت‌ها و نیسان‌ها را سرقت می‌کردند. آنها دزدي‌هاي خود را در محدوده فردیس، مشکین‌دشت، کرج و تهران انجام مي‌دادند. درحال حاضر ٨ نفر در مورد این پرونده دستگیر شده‌اند و به ٥٠ سرقت اعتراف کرده‌اند. ارزش اموال کشف‌شده در این پرونده نيز ١٥‌میلیارد ریال بوده است، همچنين اعضای اين باند پس از دستگيري در اعترافات خود اعلام كردند که با شاه‌کلید اقدام به بازکردن در خودرو کرده و پس از سرقت و تخلیه بار، خودرو موردنظر را رها کرده و متواری می‌شدند.»


رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه از پرونده قتل پیرمردی ٨١ساله خبر داد و گفت: «در محدوده آدران در محور کرج – چالوس مدتی پیش جسد پیرمردی ٨١ساله پیدا شد که به علت خفگی به قتل رسیده بود. پس از پیگیری نیروهای آگاهی استان، داماد مقتول به‌عنوان قاتل شناسايي و دستگير شد. وي در بازجويي‌ها به قتل این پیرمرد ٨١ساله اعتراف و انگيزه‌اش از قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.»


رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان از کشف دو محموله قاچاق نيز در استان خبر داد و گفت: «دو محموله در مجموع به ارزش ٨٠٠ ميليون تومان انواع لباس‌هاي خارجی و سیگار کشف و ضبط شد و در این پرونده دو نفر دستگیر شدند.»


 اخبار حوادث  -  شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------