قتل در ژاپن، شکایت در تهران؛ ۱۴ سال بعد!



 بعداز گذشت ۱۴ سال از قتل جوان ایرانی در ژاپن، خانواده مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران خواستار دستگیری و قصاص قاتل شدند.

اوايل سال 2001ميلادي (سال 80)، پليس ژاپن در جريان درگيري مرگبار 2جوان ايراني قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌داد اين دو جوان 27 ساله يك سال قبل براي كار از تهران به ژاپن سفر كرده بودند اما در اين كشور دچار اختلاف شده و در نهايت اين جنايت شكل گرفته بود. در جريان تحقيقات پليس، قاتل دستگير شد و همان سال در دادگاه جنايي ژاپن به 15سال زندان محكوم شد.

پس از گذشت 14سال، ‌متهم حالا در آستانه آزادي قرار گرفته و در چنين شرايطي خانواده مقتول هفته گذشته به دادسراي جنايي تهران رفتند و از قاتل پسرشان شكايت كردند. به گفته آنها، بعد از گذشت 14سال، حالا كه قرار است قاتل از زندان آزاد و به ايران بازگردانده شود، آنها مي‌خواهند كه وي طبق قوانين ايران محاكمه شود. با شكايت خانواده مقتول، قاضي سعيد احمدبيگي به اينترپل دستور داده تا چنانچه گزارشي از ماجراي جنايت وجود دارد در اختيار پليس آگاهي پايتخت قرار گيرد.

از سويي پليس آگاهي نيز ماموريت يافته تا گزارش معاينه جسد مقتول كه 14سال قبل از ژاپن به ايران فرستاده شده بود را به دادسرا ارائه دهد تا ابعاد پنهان ماجرا آشكار شود.

 

اخبار حوادث - همشهری آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------