زن کوهنورد که به دره 100متری سقوط کرده بود،نجات یافت



 یک بانوی تهرانی که در حال کوهنوردی بود به عمق 100 متری یک دره یخی سقوط کرد. لحظات بیم و امید و پرالتهاب مرگ و زندگی تا 10 ساعت بعد در دره یخی ادامه داشت تا اینکه صبح روز عاشورا به کمک امدادگران هوایی هلال احمر شهرستان آمل نجات یافت.

  نرگس رهی کوهنورد 35 ساله اهل شمیرانات که همراه همسرش - حامد انهاری - مشغول کوهنوردی در ارتفاعات دماوند بود، ساعت 21 و 45 دقیقه نخستین روز آبان ماه به دره‌ای یخی سقوط کرده و پس از گذشت حدود 10 ساعت به کمک امدادگران هوایی به بیمارستان میلاد تهران انتقال یافت.

مهدی ولیپور – مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران - در خصوص این عملیات هوایی به خبرنگار گروه زندگی گفت: ساعت 21 و 45 دقیقه نخستین روز آبان ماه، از طریق مرکز کنترل هماهنگی عملیات مازندران  E.O.C متوجه شدیم عده‌ای در ارتفاع حدود 5 هزار و 200 متری قله دماوند دچار حادثه شده‌اند و بلافاصله پس از برقراری تماس تلفنی با شماره‌ای که نیروهای امداد را در جریان قرار داده بود، دریافتیم بانویی 35 ساله به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، وزش باد  و تاریک شدن مسیر دچار سرخوردگی و سقوط به دره‌ای یخی با ارتفاعی بیش از 100 متر شده است. ولیپور افزود: با توجه به شرایط بد آب و هوایی و زمان نامناسب برای پرواز بالگرد، با حمایت‌های روانی و تلفنی از جانب امدادگران جمعیت هلال احمر آمل همسر فرد مصدوم خود را به او رساند و مشخص شد از ناحیه سر، دست و کتف دچار آسیب دیدگی شده است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه با حمایت‌های روانی امدادگران، زوج شمیراناتی که از کوهنوردان حرفه‌ای هستند شب را در چادری که در منطقه‌ای مناسب و به دور از آسیب ناشی از سرما و بادهای احتمالی برپا شده بود سپری کردند، اظهار کرد: ساعت 7 و سه دقیقه صبح روز عاشورا بالگرد جمعیت هلال احمرآمل همراه 3 خلبان و 3 نجاتگر به سمت قله دماوند به پرواز در‌آمد و پس از 27 دقیقه، عملیات نجات‌آغاز و اقدامات اولیه صورت گرفت سپس مصدوم به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.


اخبار حوادث -  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------