کلاهبرداری‌های سریالی خواننده قلابی پاپ



اخبار,اخبار حوادث , حوادث  روز

  مردی که با معرفی خود به‌عنوان خواننده پاپ، دست به کلاهبرداری‌های سریالی زده بود، بازداشت شد. به گزارش خبرنگار ما، فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری فلسطین با طرح شکایتی عنوان کرد از طریق سایت دیوار با شرکتی آشنا شده که مدیر آن مدعی تهیه وام با مبالغ بالا در کمترین زمان بود اما این شخص پس از دریافت مبلغ ٢٠‌ میلیون تومان و بدون انجام تعهدات خود درباره تهیه وام متواری شد.

مال‌باخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: «چندی پیش از طریق سایت دیوار با آگهی تبلیغاتی با عنوان «اخذ وام با مبالغ بالا، در کوتاه‌ترین زمان» برخورد کردم. با شماره تماس درج‌شده در سایت تماس گرفتم و برای صحبت درباره مبلغ و شرایط دریافت وام با شخصی به نام «سجاد.م» قرار ملاقات گذاشتم.

 

با «سجاد» در یک دفتر تجاری در منطقه تهرانپارس ملاقات کردم. او مدعی شد می‌تواند وام مورد درخواست مرا به مبلغ یک‌میلیارد و ٦٠٠‌ میلیون تومان تهیه و در ازای آن مبلغی را تحت عنوان کارمزد دریافت کند. پس از توافق بر سر میزان کارمزد و جزئیات دیگر، همراه «سجاد» به دفتر وکالتی در شهرستان اسلامشهر – شهرک واوان رفتم و در آنجا وکالت‌نامه‌ای را به او درباره انجام اقدامات اداری به همراه مبلغ ٢٠‌ میلیون تومان به‌عنوان درصدی از کارمزد برای دریافت وام، تحویل دادم اما پس از آن دیگر وی پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی من نبود و در زمان مراجعه دفتر کار او در تهرانپارس، متوجه تعطیلی دفتر شرکت شدم». هم‌زمان با اولین شکایت، تعداد دیگری از شکات و مال‌باختگان که همگی از طریق سایت دیوار یا آگهی تبلیغاتی روزنامه‌های کثیرالانتشار با شخصی به نام «سجاد.م» که خود را خواننده پاپ معرفی و حتی سایتی را در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده بود، شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی دعوت شدند.  یکی از شکات درباره شکایت خود از سجاد به کارآگاهان، گفت: «قرار بود سجاد در ازای دریافت مبلغ ٧٠‌ میلیون تومان، یک دستگاه خودرو هیوندا سانتافه را برایم وارد کشور کند اما با وجود پرداخت این مبلغ، تاکنون هیچ‌گونه اقدامی دراین‌باره از سوی او انجام نشده است».

 

مال‌باخته‌ای دیگر نیز درباره شیوه و شگرد کلاهبرداری توسط «سجاد» به کارآگاهان گفت: «قرار بود «سجاد» به میزان ٨٠ درصد ارزش ملک شخصی من، اقدام به دریافت تسهیلات مالی برایم کند به این بهانه و پس از مراجعه به دفتر وکالت در شهرستان اسلامشهر، وکالت‌نامه‌ای را دراین‌باره تنظیم کردیم و به «سجاد» تحویل دادم اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم وی با استفاده از همین وکالت‌نامه اقدام به فروش ملک من آن هم به مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی آن کرده است». مأموران با بررسی اظهارات شکات، سایت اینترنتی منتسب به متهم با عنوان خواننده پاپ و همچنین سوابق مجرمان سابقه‌دار، فهمیدند سجاد (٣١ساله) از مجرمان حرفه‌ای است که از چند سال پیش تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار دارد. 

 

کارآگاهان همچنین اطلاع پیدا کردند متهم در یک پرونده کلاهبرداری در پوشش فروش لیزینگی خودرو، تحت تعقیب مقام قضائی در شهرستان خرم‌آباد قرار دارد و در آن پرونده نیز ده‌ها نفر اقدام به طرح شکایت از او کرده‌اند. همچنین در پرونده‌ای دیگر، «سجاد» در پوشش «دریافت تسهیلات بیمه‌ای»، اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شکات کرده بود که با توجه به متواری‌بودن متهم، از سوی مقام قضائی برای او حکم صادر شده و او در این پرونده نیز تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار گرفته است. کارآگاهان با شناسایی آخرین مخفیگاه «سجاد» در شهر پرند، با اخذ نیابت قضائی، به این شهر اعزام شدند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند وی از این مکان متواری شده است.  درادامه و با شناسایی یک دستگاه خودرو BMW به ارزش تقریبی ٤٠٠ ‌میلیون تومان که «سجاد» آن را از یک شرکت کرایه اتومبیل تحویل گرفته و پس از آن متواری شده بود، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و مشخص شد متهم در شهر اهواز حضور دارد. با توجه به احتمال متواری‌شدن متهم از شهر اهواز، بلافاصله تیمی به این شهر اعزام شدند و سرانجام سجاد را درحالی‌که قصد داشت با ظاهری فریبنده، اقدام به کلاهبرداری جدید در قالب «واردات خودروهای لوکس از خارج» کند، دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

 

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به شیوه و شگردهای متنوع متهم در انجام کلاهبرداری که به صورت مشترک در همه آنها اقدام به انتشار آگهی از طریق سایت دیوار و بعضا آگهی‌های تبلیغاتی روزنامه‌های کثیرالانتشار کرده است، از شکات و مال‌باختگانی که به شیوه و شگردهای اعلام‌شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم به این پایگاه واقع در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند».


هشدار پلیسی: انتشار تیترهای وسوسه‌انگیز در آگهی‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در سایت‌های مجازی، روزنامه‌ها و...، یکی از شیوه‌های رایج در کلاهبرداری است؛ شهروندان به صرف درج این آگهی‌ها و تبلیغات، سرمایه خود را در اختیار افراد و شرکت‌های ناشناس قرار نداده و قبل از هرگونه اقدام دراین‌باره، از قانونی‌بودن این شرکت‌ها و مجوز فعالیت آنها اطمینان حاصل کنند.

 

 اخبار  حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------