فريب آگهي فروش «خودرو ارزان» را نخوريد



 فردي کلاهبردار که با وعده‌هاي دروغين فروش خودرو با نازلترين قيمت، از شهروندان کلاهبرداري مي‌کرد، از سوي کارآگاهان پليس سايبري مازندران شناسايي و دستگير شد.

به گزارش ، سرهنگ «حسن محمدنژاد» رئيس پليس فتاي استان مازندران، در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه يکي از شهروندان به اين پليس و ارائه مرجوعه قضايي مبني بر كلاهبرداري اينترنتي از وي،موضوع در دستور کار کارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي تصريح کرد: مالباخته در اظهارات خود به پليس عنوان داشت، براي خريد خودرو به سايتي مراجعه و با مشاهده آگهي فروش خودرو Azera با قيمت پايين تر از بازار، اقدام به تماس با شماره تلفني که در ذيل آگهي درج شده بود کردم و فرد مورد نظر اعلام داشت، که در حال حاضر در شهرستان رامسر حضور داشته و براي آمدن به ساري مبلغ 150 هزار تومان از من درخواست کرد و من نيز مبلغ 100هزار تومان به حساب وي واريز کردم که بعد از واريز وجه ديگر جوابگو تلفن همراه خود نبوده و حتي آگهي مورد نظر را نيز تغيير داد.

رئيس پليس فتاي مازندران خاطر نشان کرد: ماموران پليس فتا با دريافت اين اطلاعات و انجام تحقيقات فني و پليسي،متهم به کلاهبرداري اينترنتي را که داراي چندين فقره سابقه کلاهبرداري نيز بود، شناسايي کردند. سرهنگ محمدنژاد افزود:کارآگاهان با هماهنگي قضايي،متهم به کلاهبرداري اينترنتي را در عملياتي ضربتي در شهرستان نور شناسايي و دستگير کردند.

 

وي گفت: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت، از مهرماه سال جاري اقدام به درج آگهي فروش خودرو در سايت‌هاي معتبر مي‌کرده و با توجه به اينکه در زمان درج آگهي قيمت اعلامي را پايين تر از مبلغ واقعي آن اعلام مي‌کرده، کاربران بيشتري راغب به خريد مي‌شدند. که در ادامه پس از تماس خريداران، مبلغي را به عنوان بيعانه دريافت مي‌کرد، اما پس از آن ديگر به تماس‌ها پاسخ نمي‌داد. سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: با توجه به تحقيقات و بررسي‌هاي پليس مشخص شد، متهم به کلاهبرداري بيش از 70 فقره کلاهبرداري در استان‌هاي کرمان،خراسان رضوي و شيراز را در پرونده دارد.که پس از اقرار به بزه انتسابي با قرار مناسب روانه زندان شد.

 

رئيس پليس فتاي مازندران به شهروندان هشدار داد: فريب آگهي‌هايي که در قسمت کامنت‌ها و نظرات وبسايت‌هاي معتبر فروش خودرو و وسايل ديگر هستند و راه ارتباط با انها تنها از طريق تماس تلفني مي‌باشد را نخوريد و در هنگام تصميم به خريد از فروشگاه‌هاي الكترونيكي، از تجربه دوستان و آشنايان نزديك درخصوص خريدهاي آنلاين استفاده كنيد. همچنين صفحاتي كه ناخواسته در برابر شما باز مي‌شوند و حاوي تبليغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبي بوده و قصد كلاهبرداري داشته باشند.

 

اخبار اقتصادی  - مردم سالاری

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------