تاراج ٣ کیلو طلا در حمله به طلافروشی خیابان ماهان



 مردان نقابدار که در حمله به طلافروشی جنوب پایتخت دست به سرقت مسلحانه زده بودند، در اقدامات پلیس به دام افتادند. یکی از اعضای این شبکه کارگر میوه و تره‌بار بود که نقشه سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در نزدیکی خانه خواهرش را طراحی کرده بود. این پسر به همراه دو نفر دیگر از دوستانش با یک خودروی سرقتی به مغازه طلافروشی حمله کرده وسه کیلو طلا را دزدیدند.

 اخبار,اخبار حوادث  ,حمله به طلافروشی


ساعت ٠٠: ١١ صبح روز ١٧ اسفندماه ‌سال گذشته به ماموران کلانتری ١٥٢ خانی‌آباد خبر رسید که سرقت مسلحانه‌ای از مغازه طلافروشی در خیابان ماهان رخ داده است. بنابراین بلافاصله تیم بررسی صحنه جرم برای پیگیری ماجرا راهی محل حادثه شدند و تجسس‌های خود را در این رابطه آغاز کردند. با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات نخست مشخص شد که سه سرنشین یک خودرو سمند نوک‌مدادی درحالی‌که نقاب به صورت داشتند و مسلح به دو قبضه اسلحه کمری بودند، پس از تیراندازی و تخریب شیشه یک مغازه طلافروشی دست به سرقت بیش از ٣ کیلوگرم طلا و جواهرات داخل ویترین مغازه زدند.


سرقت مسلحانه با خودروی دزدی
بنابراین با مشخص شدن این موضوع پرونده‌ای با موضوع «سرقت مسلحانه طلافروشی» دراین‌باره تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.


همزمان با اعلام خبر سرقت مسلحانه به اداره یکم پلیس آگاهی، طرح مهار از سوی کلانتری ١٥٢ خانی‌آباد در محدوده محل سرقت به اجرا گذاشته شد. پس از اجرای این طرح، خودرو سمند نوک‌مدادی مورد استفاده از سوی سارقان مسلح در خیابان ابوذر به صورت رها‌شده کشف شد. با شناسایی صاحب خودرو مشخص شد که دو روز پیش از سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی، این خودرو توسط دو نفر و به صورت مسلحانه در منطقه جنت‌آباد سرقت شده است.
مالک خودرو در‌باره نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت:  «ساعت ١١ شب روز ١٥ اسفند، در محدوده ایستگاه مترو خودرو شخصی‌ام دچار نقص فنی شد. در همان لحظه، دو نفر جوان به بهانه کمک کردن برای روشن شدن خودرو  به من نزدیک شدند و گفتند که می‌توانند آن  را هل بدهند. وقتی خودرو سمندم را هل دادند، روشن شد. به همین دلیل برای تشکر از آن دو جوان، از خودرو پیاده شدم که ناگهان همان دو نفر با تهدید دو اسلحه کمری خودروی مرا سرقت کرده و متواری شدند.»


با اعلام این شکایت تجسس‌های کارآگاهان همچنان ادامه یافت تا این‌که درنهایت روز ١٥ دی‌ماه امسال، کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری سارقان تحت تعقیب پلیس آگاهی، یکی از این سارقان به نام «ناصر» را در منطقه خانی‌آباد دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاه این شخص موفق به کشف یک اسلحه کمری غیرمجاز شدند.


دستگیری سارقان طلافروشی ماهان
با کشف اسلحه کمری غیرمجاز، ناصر برای تحقیقات در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ناصر ٢٦ ساله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «اسلحه متعلق به برادرزنم جواد ٢٥ ساله است که چند ماه پیش به خانه‌ام آمد و اسلحه را به صورت امانت به من داد. در این مدت هم من هیچ اطلاعی از انجام سرقت مسلحانه طلافروشی توسط جواد نداشتم.»


با شناسایی محل سکونت جواد در یکی از استان های مرزی در غرب کشور، کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضائی به یکی از شهرهای مرزی اعزام و روز ١٧ دی ماه موفق به دستگیری جواد شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهم اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت مسلحانه طلافروشی خیابان ماهان کشف شد.


جواد در همان تحقیقات نخست به سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان ماهان اعتراف کرد و نام دو نفر از بچه محل‌های خود به نام‌های «هادی» ٣٨ ساله و «انور» ٢٧ ساله را به‌عنوان دیگر اعضای گروه سارقان مسلح طلافروشی لو داد.


جواد در ادامه اعترافاتش گفت که سرقت مسلحانه خودرو سمند نیز توسط وی و‌ هادی صورت گرفته است. همچنین جواد درباره نحوه شناسایی محل سرقت نیز به کارآگاهان گفت: «محل زندگی خواهر و دامادمان به نام ناصر در نزدیکی محل سرقت قرار داشت. من هم در طول مدتی که در یکی از بازارهای میوه و تره‌بار جنوب تهران، به‌عنوان کارگر یکی از غرفه‌ها مشغول به کار بودم، به خانه  خواهرم تردد زیادی داشتم. در این مدت، محل طلافروشی به محل دایم تردد من تبدیل  شده بود تا این‌که با همراهی دو نفر از دوستانم در بازار میوه و تره‌بار تصمیم به سرقت طلافروشی گرفتیم.»


با شناسایی «هادی» و «انور» به‌عنوان دو عضو دیگر گروه سارقان مسلح، این دو نفر نیز در همان روز دستگیر شده و آنها هم به سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف کردند.  سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی خیابان ماهان، در همان محل وقوع سرقت و با حضور صاحب طلافروشی، هر سه متهم و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران انجام شد. قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و هر سه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.»


 اخبار حوادث - شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------