حکم جلب مدیرعامل بیمه 2 زندانی را آزاد کرد



مدیرعامل شرکت معتبر بیمه که از پرداخت خسارت به دو بیمه‌گذار خودداری کرده بود، وقتی حکم جلب خود را دید، دستور پرداخت خسارت به دو مرد زندانی را صادر کرد.

به گزارش جام‌ جم ، اواسط دی امسال پسر جوانی که به خاطر تصادف و ناتوانی در پرداخت دیه به زندان افتاده بود، در نامه‌ای به واحد اجرای احکام دادسرای یافت‌آباد درخواست کمک کرد.

با احضار پسر جوان از زندان او به قاضی اجرای احکام گفت: هشت ماه قبل در غرب تهران با موتورسیکلت در حال رفتن به خانه بودم که به دلیل ترافیک زیاد و عجله، خیابانی را ورود ممنوع رفتم. اواسط خیابان با موتورسیکلتی که راکبش مرد میانسالی بود، شاخ به شاخ تصادف کردم که او مجروح و به بیمارستان منتقل شد. پزشکان، حال مرد 41 ساله را وخیم گزارش کردند. بعد از چند روز متوجه شدم او دچار قطع نخاع، شکستگی جمجمه، فلج حرکتی و از دست دادن بینایی و شنوایی‌اش شده است.

مرد زندانی اصافه کرد: بعد از بهتر شدن حال مرد موتورسوار و ترخیص از بیمارستان، او باطرح شکایت از من درخواست دیه کرد. با برگزاری جلسه دادگاه 900 میلیون تومان برای مرد 41 ساله دیه تعیین شد و من محکوم به پرداخت آن شدم. چون گواهینامه رانندگی نداشتم، بیمه از پرداخت خسارت خودداری کرد و من به زندان افتادم.

 

هشت ماه است به خاطر ندانم‌کاری و خودداری بیمه از پرداخت خسارت در زندان هستم. من حتی پایم به کلانتری باز نشده بود، اما حالا به خاطر یک تصادف هشت ماه است در زندانم. هرچه خانواده‌ام به شرکت بیمه مراجعه می‌کنند تا طبق ماده 6 قانون بیمه‌های اجباری دیه مرد موتورسوار را پرداخت کند، اما شرکت بیمه از پرداخت خسارت خودداری می‌کند. در زندان با راننده دیگری آشنا شدم که او نیز به خاطر تصادف به دیه 50 میلیونی محکوم شده بود. این مرد نیز گواهینامه نداشت و بیمه از پرداخت خسارت خودداری کرده بود. این مرد به خاطر نداشتن گواهینامه سه سال است در زندان به سر می‌برد. او هم با نوشتن نامه‌ای خواستار بررسی موضوع و پرداخت دیه توسط شرکت بیمه شده است.

با اظهارات مرد زندانی، قاضی اجرای احکام دستور بررسی موضوع را صادر کرد. با تائید حرف‌های پسر جوان و خودداری شرکت بیمه از پرداخت کردن خسارت، دستور جلب و دستگیری مدیرعامل شرکت بیمه به علت خودداری از اجرای قانون صادر شد.

در ادامه، ماموران کلانتری 103 گاندی همراه نماینده اجرای احکام، در دفتر مرکزی بیمه حاضر شدند که مدیرعامل شرکت بیمه قبول کرد دیه این دو زندانی را طبق ماده 6 قانون بیمه‌های اجباری پرداخت کند. دو زندانی پس از دریافت چک دیه و پرداخت آن به شاکیان از زندان آزاد شدند.

ماده 6 قانون بیمه‌های اجباری
در صورت اثبات عمد راننده در ایجاد حادثه توسط مراجع قضایی یا رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان مؤثر در وقوع حادثه، یا در صورتی که راننده مسبب فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد، شرکت بیمه موظف است بدون اخذ تضمین، خسارت زیان‌دیده را پرداخت نموده و پس از آن می‌تواند به قائم‌مقامی زیان‌دیده از طریق مراجع قانونی برای استرداد تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است، مراجعه کند.

 

 اخبار  حوادث  - جام جم  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------