دردسر 20 ساله ارثیه پدری برای مرد سالخورده



مرد سالخورده سال‌ها پیش با سادگی مغازه ارثیه‌ای پدر را به مردی فروخت و پس از 20 سال هنوز به پول خود نرسیده است.

به گزارش ایران، این مغازه در شهرری در ازای 3 چک که در مجموع 50 میلیون تومان ارزش داشتند فروخته شد و با وجود صدور حکم، مرد شیاد که پولدار نیز است اعتنایی به دستورهای قضایی ندارد. سال 75 وقتی اموال پدر میان فرزندان تقسیم شد یک مغازه در شهرری به یکی از پسرانش رسید، این مرد سالخورده که آن زمان معلم بود می‌خواست با فروش مغازه پدری‌اش زندگی خود و فرزندانش را رونق بدهد اما نمی‌دانست چه سرنوشتی برایش رقم خواهد خورد. در آن سال‌ها مردی مستأجر مغازه پدری‌اش بود و زمانی که فهمید سیدابراهیم فیروزآبادی قصد فروش آنجا را دارد پیشنهاد داد در ازای 50 میلیون تومان آنجا را بخرد و کارش را ادامه دهد.

بدین ترتیب وی 3 چک به سید ابراهیم داد و وی که هنوز چک را نقد نکرده بود با این تصور که فروشنده آشناست و مورد اعتمادشان است سند ملک را به نامش زد اما پس از آن دردسرها شروع شد و تاکنون با وجود شکایت و پیگیری‌های قضایی و حقوقی این چک‌ها که ارزش امروزشان 250 میلیون تومان است هنوز نقد نشده و پیرمرد بازنشسته نتوانسته حقش را از وی بگیرد.

از سوی دیگر مرد کلاهبردار با پول‌های مرد سالخورده در جاهای مختلف سرمایه‌گذاری کرده تا جایی که صاحب یک پمپ بنزین خصوصی شده است اما با وجود قطعیت احکام قضایی هیچ اعتنایی به آنها ندارد و با اطمینان از اینکه مرد سالخورده توانایی اجرای حکم جلب سیار وی را نیز ندارد با آسودگی زندگی می‌کند.

 در آخرین حکمی که 22 شهریور سال 93 از سوی قاضی شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) ‌شهرستان شهرری صادر شده است مرد شیاد که حسن نام دارد را محکوم به پرداخت 250 میلیون تومان کرد و دستور داد طبق ماده 2 نحوه اجرای محکومیت‌های مالی پیرمرد مالباخته می‌تواند به محض مشاهده حسن، او را جلب و پول را دریافت کند اما تاکنون وی فراری است و با مخفی کردن خودش هر بار یکی از کارمندان قوی هیکلش را با پیرمرد روبه‌رو می‌کند تا از پرداخت این هزینه فرار کند.

بنابر این گزارش، مرد سالخورده در گفت‌وگو با شوک به جزئیات این ماجرا پرداخت و ادعا کرد دیگر نمی‌تواند مانند سال‌های گذشته در دادگاه‌ها و دادسراها رفت و آمد داشته باشد.


 اخبار حوادث   -   ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------