افغانی‌کِش‌ها، اراذل و اوباش جاده‌ای



فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: افغانی‌کش‌ها را اراذل و اوباش جاده‌ای می‌دانم، زیرا در جاده‌ها قدرت نمایی می کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند و باید در برابر قاچاق افاغنه برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "یوسف نجفی" در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: با توجه به گستردگی استان کرمان در بهترین حالت، در هر 100 کیلومتر یک گشت نیروی انتظامی و پلیس راه را می توانیم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 86 با محوریت استانداری و همکاری دستگاه های استان، شاهد کاهش تلفات تصادفات بودیم، افزود: در این طرح شمار کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای استان کرمان از هزار و 240 نفر به یکباره در سال 86 به 877 نفر رسیده است.

فرمانده پلیس راه استان کرمان، با اشاره نقش بسزای نصب دوربین‌های کنترل راه و راه‌اندازی پلیس راه جنوب استان در کاهش تصادفات جاده‌ای در کرمان، اظهار کرد: واژگونی خودرو مهمترین دلیل تصادفات در جاده‌های استان کرمان است بطوریکه 56 درصد تصادفات رخ داده در استان کرمان ناشی از واژگونی و در برخی اوقات نیز 70 درصد تصادفات ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 و 91 بخشی از جاده های استان دو بانده و در نتیجه تصادفات روبه رو کاهش یافت، اضافه کرد: همچنین افتتاح پلیس راه جنوب استان نیز یک حرکت خوب در کاهش تلفات بود.

نجفی با اشاره به آنکه در 2 سال اخیر تصادفات برون شهری استان کرمان روند افزایشی داشته و نیازمند یک اقدام جدی در این زمینه می باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه در دو ماهه اول سال جاری 8 درصد کاهش تلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشترین فراوانی حوادث جاده‌ای مربوط به خودروهای پراید و پژو است و در تلاش هستیم با انجام اقدامات لازم از وقوع این نوع حوادث در جاده‌های استان کرمان جلوگیری کنیم.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به بزرگترین معضل موجود در راه های استان کرمان، تاکید کرد: تصادفات خودروهای افغانی‌کش یکی از چالش‌های حمل و نقل استان کرمان است و باید فکر جدی برای این خودروها شود، بطوریکه برخی از تصادفات زمانی ریشه یابی می نماییم در میابیم که یک خودروی افغانی کش باعث این تصادف گردیده است.

وی در پایان با اشاره به آنکه افغانی کش ها باعث تصادفات مستقیم و غیر مستقیم می شوند، خاطر نشان کرد: افغانی‌کش‌ها را اراذل و اوباش جاده‌ای می‌دانم، زیرا در جاده‌ها قدرت نمایی می کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند و باید با قاچاق افاغنه‌ها برخورد جدی گردد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------