باجگیری اینترنتی از دختر فراموشکار



اخبار,اخبار حوادث,باجگیر اینترنتی

 
اخبار حوادث - باجگیری اینترنتی از دختر فراموشکار

عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی از سوی پلیس سایبری دستگیر شد.

به‌گزارش پلیس، احمد عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: دختر جوانی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه کرد و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر تهدید وی به انتشار عکس و فیلم‌های خصوصی در فضای مجازی را داشت.

 

وی افزود: این دختر ادعا کرد دو روز پیش سوار خودرویی شده و هنگام پیاده شدن کیف دستی و تلفن همراهش را فراموش کرده و جا گذاشته‌است، پس از چند ساعت ایمیلی دریافت کرده که حاوی مطلب تهدیدآمیزی با این عنوان بود «اگر می‌خواهی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی تو را در فضای مجازی پخش نکنم باید 20 میلیون ریال پول بپردازی». عرفانی ادامه داد: با توجه به ادعاهای دختر جوان رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان با اقدام‌های فنی توانستند متهم را شناسایی کرده و در عملیاتی با شناسایی مخفیگاه باجگیر اینترنتی، وی را دستگیر کنند.

 

مرد 22 ساله پس از رویارویی با مستندات و شاکی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: وقتی دختر جوان تلفن همراه و مدارک خود را جا گذاشت از فرصت سوء‌استفاده کرده و هنگام بررسی محتویات داخل گوشی، فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شاکی را دیدم و وسوسه شدم در ازای انتشار نکردن آنها در فضای مجازی مبلغی را از وی اخاذی کنم.

 

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: داده‌های مهم، تصاویر و فیلم‌های داخل حافظه گوشی تلفن خود را بلافاصله به مکان امنی انتقال داده و برای گوشی خود رمز غیرقابل حدسی انتخاب کنند تا کسی نتواند از اطلاعات داخل آن سوءاستفاده کند. 
اخبار حوادث -  روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------